Citi: Polska strategicznym rynkiem dla Emerging Markets Champions

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

citi.handlowy.02.400x259Marc Merlino, Szef Bankowości Globalnej Citi, podczas swojej ostatniej podróży po Europie, odbył również wizytę w Polsce. - Polska przez ostatnie 25 lat wolności gospodarczej, przeszła długą drogą i wyrosła na jednego z regionalnych liderów - podkreśla Merlino i dodaje - To jeden z najważniejszych rynków Citi na świecie. Cała wypowiedź dostępna jest na kanale Citi Handlowy na YouTube.

– Przez te wszystkie lata wyraźnie widzieliśmy, że polski rynek staje się z roku na rok coraz bardziej atrakcyjny dla globalnych firm. Wiele z nich prowadzi wielkie inwestycje w Polsce, począwszy od produkcji i sieci sprzedaży, po przenoszenie tutaj części strategicznych linii biznesowych. Cieszę się, że dla wielu z tych czołowych światowych marek, które postanowiły inwestować w Polsce Citi Handlowy były partnerem pierwszego wyboru – mówił Marc Merlino, Szef Bankowości Globalnej Citi.

Marc Merlino z Citi związany jest od 25 lat. Stanowisko Globalnego Szefa Bankowości Globalnej Citi objął we wrześniu 2013 roku. Wcześniej od 2008 roku pełnił funkcję szefa Bankowości Korporacyjnej w Citibank Japan.

Przyjeżdżając do Polski Marc Merlino zauważył, że nasza gospodarka, w roku wielkiej rocznicy odnotowuje coraz lepsze wyniki. – Biorąc pod uwagę rozwój gospodarczy Polski mam poczucie, że ten jeden z kluczowych rynków Citi w regionie, jest też jednym z najbardziej dynamicznych jeśli chodzi o rozwój Emerging Market Champions – dodaje Merlino.

Citi Handlowy konsekwentnie rozwija program Emerging Market Champions, w ramach którego pomaga zaistnieć polskim korporacjom za granicą, będąc przy tym partnerem dla międzynarodowych firm w inwestowaniu w Polsce. W ramach programu na koniec 2013 roku bank obsługiwał  270 polskich i globalnych klientów. Otworzył ponad 70 rachunków dla polskich firm zagranicą i 25 nowych relacji z klientami globalnymi.

Źródło: Citi Handlowy