Citi Handlowy z 18 dobrymi praktykami w raporcie FOB

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

dokument.pioro.01.400x30018 inicjatyw CSR Citi Handlowy pojawiło się w tegorocznej, 13. edycji raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Publikacja ta wydawana jest od 2002 roku i jest jedynym tego typu opracowaniem, wyróżniającym najważniejsze inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Tegoroczna edycja raportu jest rekordowa. Zgłoszono w niej prawie 700 dobrych praktyk (w porównaniu do 403 w roku ubiegłym). Warto podkreślić fakt, że aż 264 z nich to działania długoletnie, co może świadczyć o tym, że coraz więcej firm dostrzega większą efektywność inicjatyw rozłożonych w czasie. Wśród wymienionych w raporcie praktyk znalazło się aż 18 prowadzonych przez Citi Handlowy (16 w roku ubiegłym), w tym trzy nowe: programy „Biznes w kobiecych rękach” i „Policz się” oraz „Nagroda Emerging Market Champions”.

kaczmar.krzysztof.02.250x166Cieszy nas to, że nasza obecność w raporcie jest coraz bardziej widoczna. 18 praktyk to nasz rekord, mówi Krzysztof Kaczmar, prezes Zarządu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy, koordynującej działania CSR banku. Warto podkreślić zwłaszcza fakt, że większość z nich to inicjatywy długofalowe, realizowane od wielu lat Zawsze podkreślamy, że w działaniach społecznych najważniejsze są gruntowna analiza potrzeb a następnie konsekwencja i stabilność prowadzonych działań prowadzących do realnych zmian, dodaje.

Raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki” to jedyna tego typu publikacja w Polsce, podsumowująca najważniejsze kwestie związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Wszystkie inicjatywy są  pogrupowane według 7 obszarów normy ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej. Najliczniej reprezentowanym obszarem od kilku lat jest „zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej”. Co ciekawe, coraz liczniejszą grupę firm zgłaszających swoje inicjatywy CSR są małe i średnie przedsiębiorstwa.

Źródło: Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy