Chiński gigant stawia na rynek polski

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Dla firmy Huawei, Polska to jedno z najważniejszych miejsc do inwestycji i rozwoju na świecie. Chińczycy chcą w dalszym ciągu szybko się rozwijać i budować współprace z polskimi partnerami, by tworzyć związek firm dysponujących infrastrukturą do tworzenia ogólnokrajowej sieci szerokopasmowej i dalszego rozwoju na różnych polach.

Prezes Huawei Polska Jungfeng Li mówi: – Chcemy by także nasi partnerzy odnosili sukcesy, bo im lepiej oni sobie radzą, tym lepiej radzimy sobie my. Chcemy wspólnie uczestniczyć w rozwoju Polski i budowie cyfrowej infrastruktury.

Huawei ofertę swą kieruje głównie do operatorów telekomunikacyjnych, firm energetycznych czy kanalizacyjnych. Firma ma pod tym względem duże doświadczenie na rynkach azjatyckich oraz w Europie. Angażuje się także w projekty związane z rozwojem płatności mobilnych.

Huawei to czołowy gracz dostarczający najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) na świecie. Na rynku konsumenckim stał się kluczowym producentem smartfonów w Polsce, dzięki uzyskaniu 19,8% udziału w rynku z końcem I kwartału 2016 r. zaliczając tym samym 18-krotny wzrost w ciągu 3 lat.

Przychody łączne Huawei w 2015 roku przekroczyły 20 mld dol. czyli blisko 70 proc. więcej, niż w 2014 r. Firma dostarczyła 108 mln smartfonów na rynek globalny – o 44 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego – i stała się wiodącym ich chińskim producentem. Obecnie Huawei ma już 22 proc. polskiego rynku smartfonów (wg danych GFK).

Wprowadzenie nowych urządzeń klasy premium (za 400-500 EUR) pozwoliło Chińczykom zająć silną pozycję w Hiszpanii, Włoszech, Belgii, Szwajcarii, Portugalii i kilku innych krajach oraz przejąć fotel lidera w Chinach.

Leszek Sadkowski