Chcą handlować w Polsce

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

statystyka.slupki.01.400x268Aż 23 nowe sieci handlowe pojawiły się na polskim rynku w 2013 roku. Na rok 2014 planowany jest wzrost ekspansji na rynkach światowych. Aż 14 proc. firm międzynarodowych chce rozwijać się w Polsce. Największym udziałowcem nadchodzących zmian będzie USA.

Aż 40 proc. międzynarodowych firm z sektora handlu detalicznego zainteresowanych jest rynkiem niemieckim. Jeśli weźmiemy pod uwagę firmy europejskie wartość ta wzrasta do 70 proc. Według ekspertów, najbardziej zaangażowanym w rozwój będą najemcy z USA, dla których Niemcy są drugim największym celem ekspansji.

Niemcy plasują się w czołówce najpopularniejszych państw pod względem powierzchni handlowych. To co wydaje się kusić zagranicznych inwestorów, to możliwość rozwoju w 20 dużych miastach w ramach pojedynczego rynku.

Docelowe rynki w 2014

 140313.cbre.01.300x419

Firmy planujące rozwój na większą skalę to głównie marki odzieżowe. Aż jedna trzecia aktywności spośród firm planujących 40 i więcej sklepów w czasie 12 miesięcy przypada zarówno na marki odzieżowe ze średniej i wyżej półki.

Badania wskazują, że aż 47 proc. ( z tego 10 proc. w Polsce) najemców ze Stanów Zjednoczonych, planuje otworzyć 40 i więcej swoich sklepów do końca 2014 roku. Przez wzgląd na rozwój rynku inwestorzy z USA nie ograniczają się do lokalnego rynku. Swoją ekspansję planują na Europę. Aż 19 proc. z nich chce otworzyć sklepy w Niemczech, 14 proc. skłania się ku Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Francji i Austrii.

Wielkie plany najemców z USA

140313.cbre.02.250x362 

Na podstawie: 14% międzynarodowych sieci planuje ekspansję w Polsce w 2014 r., CBRE