Cała prawda o studiach na Harvardzie

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

131102.szkola.liderow.01.150x222Harvard Business School to amerykańska uczelnia powstała 105 lat temu, jedna z pierwszych, a obecnie najważniejsza, uniwersytecka szkoła biznesu na świecie. Jest wydziałem legendarnej kuźni talentów, bezkonkurencyjnej uczelni - Harvard University.

Marzenie zdolnych i ambitnych ludzi na wszystkich kontynentach. Czy rzeczywiście Harvard Business School (HBS) zasługuje na miano najlepszej, na czym polega jego fenomen i jak naprawdę wyglądają studia na tej legendarnej uczelni – na te i więcej pytań w książce „Szkoła Liderów” odpowiada dziennikarz Philip Delves Broughton, który na dwa lata porzucił swoją pracę i poświęcił się studiom na HBS.

„Szkoła Liderów. Dwa lata w Harvard Business School” to zbiór wrażeń i wniosków brytyjskiego dziennikarza newsowego, który postanowił poszerzyć swoje horyzonty i zyskać wiedzę o funkcjonowaniu biznesu. Jego wybór padł na studia MBA na Harvard Business School, gdzie początkowo czas upływał mu na rozwiązywaniu skomplikowanych case studies z zakresu finansów, rachunkowości, marketingu itd. Dość szybko spostrzegł jednak, że to co jest na Harvardzie najważniejsze, niekoniecznie dzieje się w lekcyjnych salach. Brougton zanurzył się głęboko w relacje z innymi studentami, żeby w pełni chłonąć atmosferę miejsca, z którego najlepiej na świecie widać kapitalizm.

„Szkoła Liderów” to zapis jego spostrzeżeń, kopalnia wiedzy, anegdot i ciekawostek dla każdego, komu kwestie gospodarcze nie są obce. To także wspaniała narracja i cięty język autora, dzięki którym trudno jest się oderwać od lektury.

O AUTORZE:

Philip Delves Broughton jest publicystą ekonomicznym i pisarzem. Publikuje m.in. w Financial Times, Wall Street Journal oraz Spectatorze. Przez 10 lat był dziennikarzem newsowym. Pracował między innymi jako nowojorski korespondent dziennika Daily Telegraph oraz szef biura tej gazety w Paryżu. W 2004 roku rzucił pracę i wyjechał na studia menedżerskie do Harvard Business School (wcześniej, w Wielkiej Brytanii ukończył studia w Oxfordzie). Obecnie większość czasu poświęca na pisanie książek. Oprócz „Szkoły Liderów” (tytuł oryg. „Ahead of the Curve”, 2009) napisał również bardzo dobrze oceniany poradnik o sprzedaży – „The art of the sale: Learning from the masters about business” (2012) oraz trzy powieści o bankowcach, w tym dwa thrillery: „Dead bankers” oraz „Ghosts”. Urodzony w Bangladeszu, wychowany w Wielkiej Brytanii. Jest żonaty, ma dwóch synów i psa. Jego bieżące teksty można znaleźć na stronie: www.philipdelvesbroughton.com.

RECENZJA:

Najważniejsze, co oprócz wiedzy zostaje w człowieku po Harvard Business School, to szacunek dla poglądów innych i wiara we własne możliwości. Autor książki wielokrotnie zwraca uwagę, jak cenna jest możliwość studiowania z ludźmi pochodzącymi z różnych krajów i środowisk, reprezentującymi rozmaite zawody. Różnorodność Harvardu jest jego siłą – gdybyśmy wszyscy byli tacy sami, to nie moglibyśmy się od siebie wzajemnie uczyć.

Andrzej Klesyk, Prezes Zarządu PZU SA,
fragment przedmowy do wydania polskiego

Książka jest częścią serii BIZNES HORYZONTY.

SERIA BIZNES HORYZONTY

Seria prezentująca światowej klasy biznesową literaturę faktu, która profesjonalnie, porywająco i ciekawie opisuje mechanizmy rządzące gospodarką.

Sponsorem wydania jest: PZU SA

Patron medialny: WYBORCZA.BIZ

WYDAWNICTWO  KURHAUS

Butik wydawniczy, który powstał z pasji czytania, ciekawości świata i potrzeby przyglądania się ludzkim historiom. Wyszukuje najciekawsze pozycje na światowym rynku książki. Spółkę założyły dr Agnieszka Liszka, ekspertka w dziedzinie komunikacji, była rzeczniczka rządu Donalda Tuska z wieloletnim doświadczeniem pracy w największych firmach doradczych oraz Katarzyna Kozłowska, redaktorka, komentator prasowy, była wicenaczelna i naczelna „Wprost”.

DODATKOWE INFORMACJE

Tytuł: Szkoła Liderów. Dwa lata w Harvard Business School
Tytuł oryginalny: Ahead of the curve
Autor: Philip Delves Broughton
Cena: 49,90 zł
ISBN: 978-83-63993-71-9
Przekład: Małgorzata Halaba
Redakcja: Dobrochna Kędzierska
Korekta: Elżbieta Lipińska (El-Kor)
Projekt okładki: Dariusz Krupa
Opracowania typograficzne i skład: Marek Wójcik
Wymiary: 140 x 204
Oprawa twarda
Liczba stron: 340

Źródło: Kurhaus Publishing