BOŚ Bank wprowadza usługę zdalnego potwierdzanie tożsamości mojeID od KIR
mojeID to bezpieczne narzędzie do zdalnego potwierdzania tożsamości w usługach komercyjnych oraz w usługach administracji publicznej. Rozwiązanie KIR, dzięki integracji z Węzłem krajowym (login.gov.pl), umożliwia klientom zdalny dostęp do usług świadczonych przez urzędy oraz do szeregu systemów usługowych administracji publicznej, m.in. ePUAP, biznes.gov.pl, praca.gov.pl, pacjent.gov.pl. mojeID służy również do uwierzytelniania użytkownika w procesie zakładania i korzystania z Profilu Zaufanego.
Czytaj także: mojeID: Play wprowadza możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości >>>
Usługa umożliwia realizację formalności, które dotychczas wymagały wizyty u usługodawców
Usługa umożliwia także realizację formalności, które dotychczas wymagały osobistej wizyty u usługodawców z wielu różnych branż, w tym ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, finansowej, energetycznej, telekomunikacyjnej czy rozrywkowej. Dzięki mojeID, klienci mogą m.in. rejestrować się w celu uzyskania dostępu do portali, zawierać umowy oraz ustanawiać polecenie zapłaty.
Proces cyfryzacji polskiej gospodarki znacznie przyśpieszył w okresie ostatniego roku. Dynamicznie rośnie również wachlarz usług świadczonych online.
– Kluczową kwestią w rozwoju usług zdalnych jest wiarygodne i bezpieczne potwierdzanie tożsamości online, a to zapewnia usługa mojeID. Cieszymy się, że do grona dostawców tożsamości dołącza BOŚ, którego klienci będą mogli korzystać ze zdalnej weryfikacji tożsamości w wielu różnych sektorach gospodarki, w tym również w administracji publicznej – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR.
Czytaj także: Aviva: klienci mogą już zawierać umowy w pełni online dzięki usłudze mojeID >>>
mojeID zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa
mojeID zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa w procesie zdalnego potwierdzenia tożsamości. Usługa jest zgodna z regulacjami europejskimi i krajowymi w zakresie identyfikacji elektronicznej oraz spełnia dodatkowe wymagania określone dla wykorzystywania usługi na rzecz administracji publicznej.
Wdrożenie usługi mojeID to kolejny krok na drodze cyfryzacji Banku Ochrony Środowiska.
– Dzięki współpracy z KIR udostępniliśmy naszym klientom możliwość zdalnego uwierzytelnienia do usług administracji publicznej, w tym za pośrednictwem Profilu Zaufanego. Dzięki temu, bez wychodzenia z domu, będą oni mogli załatwić wiele spraw w urzędach, a także u wielu usługodawców z różnych sektorów gospodarki, co pozwoli oszczędzić czas i jest po prostu wygodne. Jedną z nich jest możliwość potwierdzenia danych podczas składania wniosków do wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej o dofinansowanie w ramach rządowego programu „Czyste Powietrze”. Warto również zwrócić uwagę, że tego typu rozwiązania są szczególnie przydatne i wartościowe w obecnej sytuacji epidemicznej – mówi Marzena Koczut, wiceprezes Zarządu Banku Ochrony Środowiska S.A.
Dotychczas do grona dostawców tożsamości mojeID przystąpiły PKO Bank Polski S.A., Bank Pekao S.A., ING Bank Śląski S.A., Getin Noble Bank S.A., mBank S.A. oraz banki spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z Bankiem BPS S.A. oraz SGB-Bankiem S.A.