BLIK na terminalach Polskich ePłatności

BLIK na terminalach Polskich ePłatności
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Polskie ePłatności udostępniły swoim klientom możliwość przyjmowania transakcji BLIK. Nowe rozwiązanie zostało wdrożone we współpracy z Alior Bankiem. Z systemu BLIK będą mogli korzystać również klienci płacący przez internet, o co zadbała firma PayLane, wchodząca od niedawna w skład Grupy PeP.

#BLIK na terminalach Polskich #ePłatności. Rozwiązanie wdrożono we współpracy z @AliorBankSA

– Skokowe zwiększenie dostępności BLIKA w terminalach płatniczych na polskim rynku jest konieczne, aby tak, jak w przypadku e-Commerce i bankomatów, użytkownicy systemu mogli cieszyć się z wygody i szybkości płatności mobilnych w sklepach stacjonarnych każdego dnia. Współpraca z Polskimi ePłatnościami to ważny krok do realizacji tego celu. To dostęp do BLIKA w dziesiątkach tysięcy nowych terminali – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

BLIK to wygodna, a zarazem bezpieczna forma realizowania transakcji elektronicznych, dzięki której płacenie za codzienne zakupy jest bardzo proste. W terminalu płatniczym wystarczy wpisać 6-cyfrowy kod, wygenerowany w aplikacji mobilnej banku oraz potwierdzić transakcję w telefonie. Kod BLIK ważny jest przez dwie minuty. Podobnie działa BLIK w bankomatach i wpłatomatach oraz w internecie. Popularność BLIKA rośnie bardzo szybko – usługa dostępna jest od trzech lat – w 2015 roku zrealizowano nim 2 miliony transakcji, podczas gdy w 2017 już 33 miliony.

 BLIK będzie dostępny dla przedsiębiorców prowadzących biznes w internecie

– Przyjmowanie płatności BLIK udostępnimy w tym kwartale na ok. 40 tys. terminali naszych klientów, sukcesywnie powiększając dostępność na całej bazie. W tej chwili jesteśmy gotowi oferować usługę BLIK naszym nowym merchantom terminalowym. Ponadto BLIK będzie dostępny dla przedsiębiorców prowadzących biznes w internecie, gdyż BLIK wdrażamy równocześnie w spółce PayLane z grupy kapitałowej PeP, która dostarcza płatności online – komentuje Jarosław Mikos, prezes Polskich ePłatności.

– W 2017 r. nasi klienci biznesowi zyskali dostęp do wspólnej oferty Alior Banku i Polskich ePłatności, obejmującej preferencyjne warunki użytkowania nowoczesnych terminali płatniczych PeP oraz prowadzenia rachunku firmowego. Teraz rozszerzamy naszą propozycję o możliwość przyjmowania na terminalach płatności BLIK. To kolejna inicjatywa banku odpowiadająca na potrzeby klientów ceniących innowacyjne, wygodne i bezpieczne rozwiązania – mówi Maciej Surdyk, wiceprezes zarządu Alior Banku.

Źródło: Polskie ePłatności