Biznesowe wsparcie dla finalistów Imagine Cup
w tegorocznej edycji konkursu Imagine Cup uczestnicy otrzymają dodatkową szansę biznesowego wsparcia swoich projektów. Wszystkie drużyny będą miały możliwość wzięcia udziału w szkoleniach z zakresu opracowania kompleksowej strategii komercjalizacji projektu. Najbardziej zaangażowane zespoły otrzymają propozycję wsparcia kapitałowego projektu, a tym samym ułatwienie realizacji marzeń o własnym start-upie.
„Polscy studenci od wielu lat odnoszą niesamowite sukcesy w konkursie Imagine Cup. Jestem przekonana, że dzięki nowemu programowi wsparcia biznesowego rozwiązania zgłoszone do Imagine Cup staną się innowacyjnymi start-upami, a w niedalekiej przyszłości odniosą ogromny sukces rynkowy” – powiedziała Agata Dudar, manager ds. programów akademickich w polskim oddziale Microsoft.
Program wsparcia będzie realizowany przy współpracy z Zernike Meta Ventures – funduszem wchodzącym w skład europejskiej grupy kapitałowej Meta Group, specjalizującej się w doradztwie w zakresie komercjalizacji biznesu oraz finansowaniu projektów typu start-up. Inwestycyjna część Zernike Meta Ventures posiada łącznie ponad 20 lat doświadczenia w inwestycjach w projekty na wczesnych etapach rozwoju (ponad 200 zrealizowanych projektów na rynku europejskim) i zarządza aktywami wartymi kilkaset milionów euro.
Nadzór operacyjny nad programem obejmą: Jacek Błoński – partner zarządzający Zernike Meta Ventures, związany od wielu lat z branżą venture capital/business angels – oraz Marcin Franc – wieloletni partner Microsoft, przedsiębiorca z niemal dziesięcioletnim doświadczeniem w branży IT.
„Od zawsze traktowałem rozwój szeroko pojętego software’u jako proces twórczy, a konkurs Microsoft Imagine Cup jest bez wątpienia jedną z lepszych inicjatyw, dzięki której młodzi artyści mogą zaprezentować tworzone przez siebie „dzieła”. Niejednokrotnie prezentowane przez nich projekty to gotowe pomysły na własny biznes, a dzięki naszemu programowi akceleracji staną się innowacyjnymi start-upami, konkurencyjnymi zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym” – podkreśla Marcin Franc.
Termin nadsyłania zgłoszeń w konkursie Imagine Cup upływa 5 stycznia 2015 r.
Źródło: Microsoft