Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej w maju w dół. Dane GUS
„Dla większości składowych wskaźnika odnotowano wartości niższe niż przed miesiącem. Największy spadek wystąpił w przypadku oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (6,5 pkt proc.). Wzrost o 3 pkt proc. wystąpił jedynie dla oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów” – czytamy w komunikacie.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej też spadł
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej spadł o 2,9 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca (i wzrósł o 2,2 pkt r/r) i ukształtował się na poziomie plus 2,8, podano także.
„Na spadek wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składowe. Największe spadki odnotowano w ocenach dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia i możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy ( spadki odpowiednio o 3,8 i 3,3 pkt proc.)” – czytamy dalej w komunikacie.
Od stycznia 2004 r. badanie koniunktury konsumenckiej prowadzone jest z częstotliwością miesięczną – jako badanie wspólne GUS i NBP. W tym miesiącu przeprowadzono 1 316 wywiadów w okresie 7,16 maja 2018 r. (w tym 104 metodą CATI).
Źródło: ISBnews