BGŻ BNP Paribas chce pozyskać 7 proc. nowych mikrofirm do końca 2018 roku

BGŻ BNP Paribas chce pozyskać 7 proc. nowych mikrofirm do końca 2018 roku
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank BGŻ BNP Paribas chce do końca bieżącego roku pozyskać 7% mikrofirm, rozpoczynających działalność gospodarczą z puli 300 tys. firm, które rejestrowane są rocznie w Polsce, poinformował wiceprezes Przemysław Furlepa.

#BGŻ BNP Paribas chce pozyskać 7 proc. nowych #mikrofirmy do końca 2018 roku

– To będzie krzywa wznosząca. Na początek to będzie 5-6%, ale na koniec roku chcielibyśmy dojść do poziomu 7%, co jest bardzo ambitnym celem – powiedział Furlepa podczas konferencji prasowej.

– Jeśli weźmiemy pod uwagę nasz ponadprzeciętny udział w rolnictwie na poziomie 7%, to nie chciałbym mieć mniejszego udziału w nowo otwieranych firmach – podkreślił.

Bank poinformował dziś, że 12 marca startuje z ofertą „ekosystemu usług” skierowanych do nowo powstałych mikrofirm. – Chcemy startującym firmom dostarczyć paliwo do działania, bo jest to najszybciej rozwijający się segment na rynku. Ponad 300 tys. otwieranych firm rocznie, to jest ta skala, w którą celujemy. Firmy najbardziej potrzebują pieniędzy i prostych rozwiązań księgowych. Startujący chcą mieć czas na koncentrację na własnym biznesie – podkreślił Furlepa.

Problemy ze startem firmy

Według analizy BNŻ BNP, największą bolączką początkujących przedsiębiorców jest m.in. brak środków na start, prowadzenie księgowości, zachowanie płynności finansowej i wybór miejsca do pracy.

Przygotowując ofertę dla przedsiębiorców, bank nawiązał współpracę z kolejnymi startupami – cyberProductivity oraz Finatą. Pierwszy udostępnia darmową platformę do prowadzenia samodzielnej księgowości i wystawiania faktur – eMikroksięgowość, dającą stały dostęp do dokumentacji księgowej, drugi – daje możliwość finansowania faktur bez angażowania kontrahenta – eMikrofaktoring.

W ofercie znalazł się także kredyt dla początkujących – mogą z niego skorzystać osoby prowadzące działalność gospodarczą, które wcześniej – w ramach umowy o pracę, czy zlecenie – pracowały w tym samym sektorze gospodarki, w tym profesjonaliści z branży medycznej.

Szeroki wybór dla firmy

– Kiedy firma startuje, przedsiębiorca ma wiele znaków, zapytania. m.in. gdzie tę działalność prowadzić. Na początku zazwyczaj wystarcza adres. Dzięki współpracy z BNP Paribas Real Estate jest to w zasięgu ręki. W 7 miastach w Polsce oferujemy udostępnienie wirtualnego adresu, elastyczne warunki wynajmu, a także doradztwo w wynajmie przestrzeni coworkingowych – podkreślił Furlepa.

Bank udostępnia także mobilny terminal – bez abonamentu i długoterminowej umowy. Przedsiębiorca płaci za poszczególne wykonane transakcje.

– Dokładając ten element podkreślamy, ze chcemy dawać szeroką paletę rozwiązań, a każdy biznes będzie wybierał tylko niektóre z nich, te, z których faktycznie korzysta – podsumował wiceprezes.

Źródło: ISBnews