BGK wesprze zrównoważony rozwój regionów i lokalnych przedsiębiorców
Powstanie Regionów BGK to część strategii banku na lata 2017-2020, który jest kluczową instytucją rozwoju dla realizacji tzw. planu Morawieckiego. Regiony BGK będą centrami kompetencji, w których klienci dowiedzą się o możliwościach wsparcia i rozwiązaniach oferowanych przez państwowe instytucje rozwoju. Każdy przedsiębiorca, zainteresowany uzyskaniem wsparcia dla swojej firmy, otrzyma profesjonalną i przekrojową informację. BGK będzie także blisko współpracował z regionalnymi partnerami – bankami spółdzielczymi, bankami komercyjnymi, lokalnymi izbami gospodarczymi i agencjami rozwoju.
W swoich działaniach Regiony BGK wezmą pod uwagę specyfikę każdego województwa, oferując pomoc i dobór narzędzi finansowania dopasowany do wiodących w tym województwie branż czy sektorów gospodarki. – Nasza nowa rola jest związana z realizacją Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju i przełoży się na korzyści dla zrównoważonego rozwoju regionów – mówi Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes zarządu BGK. – Szesnaście naszych regionów, przypisanych danemu województwu, stanie się centrami kompetencji, wymiany doświadczeń i wiedzy o potrzebach rozwojowych danego obszaru. Zmiana nazwy z Oddziałów na Regiony BGK ma tę transformację podkreślić – dodaje prezes BGK.
Od 1 marca 2018 r. BGK wycofał ze swoich placówek obsługę gotówkową i przygotował nową strukturę organizacyjną sieci, w której pojawiły się dwie nowe funkcje: dyrektora ds. rozwoju regionu i doradcy ds. instytucji rozwoju. – Oferta instytucji rozwoju doskonale się uzupełnia, dzięki czemu wspólnie jesteśmy w stanie wesprzeć różne projekty: od małych przedsiębiorców świadczących usługi czy rozwijających działalność innowacyjną np. w sektorze IT, poprzez spółki komunalne budujące drogi czy osiedla mieszkaniowe, po operatorów kolejowych, regionalnych czempionów eksportu lub ekspansji zagranicznej i przedsiębiorców realizujących wielomilionowe programy inwestycyjne np. we własne innowacyjne centra produkcji czy dystrybucji – dodaje Wojciech Hann, członek zarządu BGK.
Kolejne etapy metamorfozy Regionów BGK
Kolejne etapy metamorfozy Regionów BGK obejmują między innymi nową aranżację siedzib, w których tradycyjne sale obsługi zostaną zastąpione miejscami organizacji spotkań. Wszystkie Regiony BGK mają już systemy wideokonferencyjne, tak aby zapewnić klientom szybki dostęp do ekspertów BGK z warszawskiej centrali, specjalizujących się w poszczególnych sektorach. Pracownicy Regionów BGK rozpoczynają również program szkoleniowy, przygotowujący ich do profesjonalnego i kompleksowego udzielania informacji o ofercie instytucji rozwoju. Przedsiębiorcy i przedstawiciele instytucji publicznych w regionach będą mogli uczestniczyć w cyklach spotkań, podczas których poznają kompleksową ofertę wsparcia.
Bank Gospodarstwa Krajowego to państwowy bank rozwoju, który inicjuje i realizuje programy służące wzrostowi ekonomicznemu Polski, współpracując ze wszystkimi instytucjami rozwoju jak PFR, KUKE, PAIH, PARP i ARP. BGK rozwija systemy poręczeń i gwarancji, mające na celu pobudzanie przedsiębiorczości. Jednym z ważnych zadań banku jest również wspieranie ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw. BGK zarządza programami europejskimi i dystrybuuje środki unijne w skali krajowej i regionalnej. Angażuje się w programy służące poprawie sytuacji na rynku mieszkaniowym i dostępu Polaków do mieszkań.
Źródło: Informacja prasowa BGK