Bankowość i Finanse | Wymogi Fiskalne | Planet Pay wprowadza produkt dedykowany myjniom samoobsługowym
Dodatkowym utrudnieniem dla właścicieli myjni automatycznych jest to, że nie mogą wykorzystać kas centralnych, które obsługiwałoby wszystkie stanowiska umieszczone w danej lokalizacji. Wyjaśnienia resortu finansów nie pozostawiają miejsca na dowolną interpretację: każde stanowisko na myjni musi być wyposażone w kasę fiskalną specjalizowaną, zintegrowaną z urządzeniem do poboru opłaty. „Na obecnym etapie rozwiązań nie przewidziano dla branży myjni stworzenia centralnej kasy rejestrującej, do której podpinane byłyby stanowiska na terenie danej myjni” – wskazało Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na jedną z interpelacji poselskich.
Nie jest też możliwy montaż urządzeń ogólnego przeznaczenia, operator myjni musi zatem zainstalować urządzenia specjalistyczne, dedykowane tej formie działalności. To efekt specyfiki pracy myjni, gdzie – podobnie jak w przypadku automatów vendingowych – transakcja dokonywana jest bez udziału przedstawiciela firmy (sprzedawcy, kasjera).
Z uwagi na specyfikę funkcjonowania myjni automatycznych – w szczególności pracę w środowisku o podwyższonej wilgotności oraz narażaniu na zmienne warunki atmosferyczne – Planet Pay, przy współpracy z Elzab i APDU, wprowadza produkt dedykowany dla myjni samoobsługowych. Rozwiązanie oparte na terminalu Newland U1000 i kasie wirtualnej Elzab spełnia wszystkie wymogi fiskalne stawiane przed właścicielami myjni. Oferowane przez Planet Pay urządzenie umożliwi realizację transakcji kartowych VISA, Mastercard oraz BLIK, a także fiskalizacje transakcji gotówkowych i bezgotówkowych. Dodatkowo Planet Pay umożliwi, poza zakupem samego urządzenia, także dzierżawę w abonamencie z miesięczną opłatą. Wirtualna Kasa Fiskalna Elzab zainstalowana na terminalu posiada homologację Głównego Urzędu Miar.