Bankowość i Finanse | Trusted Economy Forum 2023 | W nowej gospodarce liczy się technologia, ale także zaufanie
Jak stwierdził Andrzej Dopierała, prezes zarządu Asseco Data Systems, dziś można już mówić o swoistym efekcie kuli śnieżnej i każdy projekt cyfryzacyjny, ucyfrowienie, czy przeniesienie do przestrzeni cyfrowej jakiegoś procesu, funkcji lub działalności, natychmiast otwiera drzwi do różnych nowych pomysłów i staje się inspiracją. A gdy dołożymy do tego szanse, jakie niesie ze sobą sztuczna inteligencja w połączeniu z komputerami kwantowymi, to perspektywy są co najmniej fascynujące. Zwrócił też uwagę, że Asseco od kilku lat łączy usługi zaufania, czyli np. kwalifikowane podpisy elektroniczne, kwalifikowane pieczęci elektroniczne, kwalifikowaną walidację podpisu elektronicznego z usługami i cyberbezpieczeństwem. Z jednej strony chcemy, żeby cyfrowe usługi były proste, intuicyjne oraz łatwe w użyciu, ale zarazem powinny być bezpieczne, i tu trzeba szukać kompromisu.
Paweł Lewandowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji, podkreślił, że zaufanie naprawdę buduje kapitał. Musimy mieć oczywiście metody i narzędzia do tego, by weryfikować osoby, z którymi się komunikujemy, próbujemy nawiązać kontakt czy rozwinąć biznes. Dostarczanie usług, które weryfikują tożsamość i kontrahenta, jest jedną z najważniejszych rzeczy, jaką należy zrobić. Jak stwierdził, pracownicy Ministerstwa Cyfryzacji uważają, że należy ufać ludziom, ufać obywatelom. Dlatego resort chce, podobnie jak biznes, dostarczać rozwiązania, które zweryfikują tożsamość oraz sprawią, że wszystkie usługi publiczne będą szybsze, łatwiejsze i transparentne.
Na krawędzi – nowa rzeczywistość w cyfrowym świecie
„Trust Me! – woła nowy wspaniały świat cyfrowy” tak zatytułował swoje wystąpienie Zbigniew Jagiełło, menedżer, strateg i innowator, członek rad nadzorczych Asseco International, Asseco Cloud oraz Asseco Data Systems. Stwierdził, że zaufanie jest nieodłącznym elementem naszego życia. Kiedy nasz potencjalny klient ma do wyboru towar czy usługę od firmy A i B, a ceny są zbliżone, to wybierze tą, do której ma większe zaufanie. W związku z tym każda z firm funkcjonujących w biznesie stara się budować zaufanie również w percepcji klientów. W kontaktach w świecie wirtualnym nie ma spojrzenia w oczy i mowy ciała, a ona też jest bardzo ważnym elementem budowania relacji. Dlatego tworzy się różnego rodzaju systemy nadzoru, zaufania, sprawdzania i poszukuje się kogoś, kto będzie dla stron zaufanym arbitrem.
W debacie pt. „Jak skutecznie budować zaufanie w gospodarce cyfrowej?” udział wzięli: Adam Góral, prezes zarządu Asseco Poland; Artur Kurcweil, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego; Grzegorz Olszewski, prezes zarządu w Alior Banku; Aleksandra Sroka-Krzyżak, vice-president of Strategy and Corporate Development w Allegro; Błażej Szczecki, wiceprezes zarządu Banku Pekao; prof. Gertruda ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI