Bankowość i finanse | Technologie | Marketing wpływu

Bankowość i finanse | Technologie | Marketing wpływu
Fot. stock.adobe.com / Dina
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Influencer marketing to dziś jeden z najgorętszych trendów w marketingu, a banki coraz częściej dostrzegają jego potencjał. Wykorzystanie influencerów w branży finansowej może być jednak nieco bardziej złożone niż w przypadku innych branż – a to ze względu na specyfikę produktów i usług bankowych.


Marcin Złoch

Banki nie od dziś aktywnie wykorzystują media społecznościowe do komunikacji z klientami. Tworzą profile na popularnych platformach, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter, gdzie dzielą się informacjami o ofercie, organizują konkursy i akcje specjalne, a także odpowiadają na pytania klientów. Nieodłączną zaś częścią social mediów, o czym nikogo już przekonywać nie trzeba, są influencerzy. Nie może zatem dziwić, że influencer marketing zyskuje w sektorze bankowym na popularności. Dzieje się tak, bo banki, chcąc dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, w tym do młodszych pokoleń, coraz chętniej współpracują z influencerami.

Różne formy współpracy

Współpraca ta może przybierać różne formy – np. bank angażuje znaną osobę, która staje się tzw. ambasadorem marki i promuje jej produkty w różnych kanałach komunikacji. Przykładem może być współpraca z popularnymi aktorami, sportowcami czy osobowościami medialnymi. Innym modelem jest angażowanie influencerów do promocji konkretnych produktów lub usług, np. kart kredytowych, kredytów hipotecznych czy kont oszczędnościowych. Influencer może w tym przypadku dzielić się swoimi doświadczeniami z danym produktem lub usługą, zachęcając swoich obserwatorów do skorzystania z oferty banku.

Banki współpracują też z influencerami również przy tworzeniu wartościowych treści – artykułów, filmów czy podcastów, które poruszają tematy związane z finansami. Oni, dzięki swojej wiedzy, albo autorytetowi, mogą pomóc w edukowaniu odbiorców i budowaniu zaufania do marki banku.

Zdarza się także, że bank organizuje konkursy lub akcje specjalne, a influencerzy zachęcają swoich obserwatorów do wzięcia w nich udziału. To zwykle zwiększa zasięg akcji i generuje zainteresowanie ofertą banku.

Współpraca z influencerami w branży bankowej przekłada się przede wszystkim na wzrost rozpoznawalności marki, ale także skłania osoby ich obserwujące do rozważenia skorzystania z oferty bankowej. Świadczą o tym zasięgi dotarcia materiałów oraz komentarze pod publikacjami twórców. Takie działania będziemy kontynuować także w tym roku – informuje Monika Dymon, starszy specjalista ds. mediów społecznościowych w Credit Agricole Banku Polska.

Według analiz agencji Friends&Brands współpraca z twórcami internetowymi na stałe wpisała się w strategie marketingowe większości marek. Tylko w minionym roku brand managerowie zwiększyli budżety na influencer marketing o 14%. W efekcie rynek ten rośnie w Polsce niezwykle dynamicznie i już teraz jego wartość może wynosić od ok. 200 do 250 mln zł. Duża część tego budżetu ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK