Bankowość i finanse | Promocja marki | Po co bankom festiwale?
Jan Bolanowski
PKO Bank Polski na Open’erze i Audioriver; mBank na Pol’and’Rock, Łódź Summer Festival i OFF-ie; ING Bank Śląski na ING Silesia Beats i Olsztyn Green Festival; Credit Agricole Bank Polski na festiwalu ZORZA; BNP Paribas Bank Polska na Mastercard OFF Camera i Festiwalu BNP Paribas Dwa Brzegi czy Bank Millennium na Millennium Docs Against Gravity – trudno dziś w Polsce wskazać duży festiwal muzyczny czy filmowy, w gronie sponsorów którego nie widnieje jakiś bank.
Dobra strategia marketingowa
– Widać, że banki są bardzo aktywne na polu sponsorowania festiwali i bardzo im na takiej współpracy zależy. Zwykle też, gdy na taki sponsoring się decydują, to są sponsorami głównymi – mówi Filip Sarniak, promotor i PR’owiec muzyczny pracujący dla m.in. wytwórni BMG w Polsce i artystów niezależnych w kraju i zagranicą.
Jego zdaniem, sponsorowanie festiwali to bardzo dobra strategia marketingowa dla banków. Z jednej strony pozwala trafić do młodszej grupy odbiorców, z drugiej – ze względu na cykliczny charakter festiwali – buduje siłę marki na długie lata. Filip Sarniak zwraca też uwagę, że o ile organizatorom zależy głównie na wsparciu finansowym, to bank, żeby najlepiej wykorzystać obecność na festiwalu, powinien postawić na coś więcej.
– Ważne jednak, żeby wizerunek banku był już wcześniej odpowiednio ukształtowany, by bank na festiwalu prezentował się w sposób autentyczny. Bardzo istotne jest to, jakie aktywności bank jako sponsor podejmie na samym festiwalu, czy proponuje uczestnikom ciekawe atrakcje – podkreśla ekspert.
Polskie banki wydają się być dobrze przygotowane do roli sponsora.
– W tym roku po raz pierwszy zaangażowaliśmy się we współpracę z topowymi festiwalami: Open’er i Audioriver, w ramach których realizujemy nową, silną obecność marki w świecie radości i dobrej zabawy w gronie przyjaciół. To miejsca spotkań młodego pokolenia, z którym chcemy być bliżej – autentycznie i z energią. Co ważne, nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Będziemy rozwijać i wzmacniać naszą obecność w świecie kultury popularnej – mówi Dawid Korszeń, dyrektor Departamentu Sponsoringu i Marketingu Lokalnego w PKO Banku Polskim. – Nie ograniczamy się jedynie do wsparcia finansowego – tworzymy wspólne, kreatywne doświadczenia. Na Open’erze i Audioriver stworzyliśmy wyjątkową festiwalową Strefę Banku – Rotundę PKO, pełną muzyki, zabawy i relaksu. Chcemy, by nasza marka naturalnie wpisywała się w festiwalową atmosferę spontaniczności, beztroski i dobrej energii – takiej, którą dzieli się z przyjaciółmi – wskazuje przedstawiciel PKO Banku Polskiego.
– Nasze zaangażowanie w Festiwal ZORZA to naturalna kontynuacja współpracy z Dawidem Podsiadło, którego działalność artystyczną wspieramy od lat (Dawid od 2018 r. jest ambasadorem naszej marki). Bardzo cieszymy się z tych projektów, ponieważ otwierają dla nas nowe możliwości dotarcia i pokazania naszej marki w bardziej lifestylowym, bliższym kontekście – wyjaśnia Anna Płachta, dyrektor Departamentu Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej i Digital w Credit Agricole Banku Polska. – Rozwijamy naszą markę i chcemy się coraz bardziej angażować w tego typu współpracę, przy czym zawsze podkreślamy, że nie chcemy ograniczać się tylko do ekspozycji logotypu na materiałach ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI