Bankowość i finanse | Promocja marki | Po co bankom festiwale?

Bankowość i finanse | Promocja marki | Po co bankom festiwale?
Fot. lidiia/stock.adobe.com
Lato to czas festiwali. Kilkudniowe imprezy muzyczne czy filmowe połączone z różnymi atrakcjami i luźną atmosferą przyciągają wielu Polaków. Ale także banki, które coraz częściej stają się jednymi ze sponsorów tych wydarzeń. Dlaczego instytucje finansowe, kojarzone raczej z powagą, procedurami i kredytami hipotecznymi, inwestują we wspieranie kultury popularnej i chcą być z nią kojarzone?


Jan Bolanowski

PKO Bank Polski na Open’erze i Audioriver; mBank na Pol’and’Rock, Łódź Summer Festival i OFF-ie; ING Bank Śląski na ING Silesia Beats i Olsztyn Green Festival; Credit Agricole Bank Polski na festiwalu ZORZA; BNP Paribas Bank Polska na Mastercard OFF Camera i Festiwalu BNP Paribas Dwa Brzegi czy Bank Millennium na Millennium Docs Against Gravity – trudno dziś w Polsce wskazać duży festiwal muzyczny czy filmowy, w gronie sponsorów którego nie widnieje jakiś bank.

Dobra strategia marketingowa

Widać, że banki są bardzo aktywne na polu sponsorowania festiwali i bardzo im na takiej współpracy zależy. Zwykle też, gdy na taki sponsoring się decydują, to są sponsorami głównymi – mówi Filip Sarniak, promotor i PR’owiec muzyczny pracujący dla m.in. wytwórni BMG w Polsce i artystów niezależnych w kraju i zagranicą.

Jego zdaniem, sponsorowanie festiwali to bardzo dobra strategia marketingowa dla banków. Z jednej strony pozwala trafić do młodszej grupy odbiorców, z drugiej – ze względu na cykliczny charakter festiwali – buduje siłę marki na długie lata. Filip Sarniak zwraca też uwagę, że o ile organizatorom zależy głównie na wsparciu finansowym, to bank, żeby najlepiej wykorzystać obecność na festiwalu, powinien postawić na coś więcej.

Ważne jednak, żeby wizerunek banku był już wcześniej odpowiednio ukształtowany, by bank na festiwalu prezentował się w sposób autentyczny. Bardzo istotne jest to, jakie aktywności bank jako sponsor podejmie na samym festiwalu, czy proponuje uczestnikom ciekawe atrakcje – podkreśla ekspert.

Polskie banki wydają się być dobrze przygotowane do roli sponsora.

W tym roku po raz pierwszy zaangażowaliśmy się we współpracę z topowymi festiwalami: Open’er i Audioriver, w ramach których realizujemy nową, silną obecność marki w świecie radości i dobrej zabawy w gronie przyjaciół. To miejsca spotkań młodego pokolenia, z którym chcemy być bliżej – autentycznie i z energią. Co ważne, nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Będziemy rozwijać i wzmacniać naszą obecność w świecie kultury popularnej – mówi Dawid Korszeń, dyrektor Departamentu Sponsoringu i Marketingu Lokalnego w PKO Banku Polskim. – Nie ograniczamy się jedynie do wsparcia finansowego – tworzymy wspólne, kreatywne doświadczenia. Na Open’erze i Audioriver stworzyliśmy wyjątkową festiwalową Strefę Banku – Rotundę PKO, pełną muzyki, zabawy i relaksu. Chcemy, by nasza marka naturalnie wpisywała się w festiwalową atmosferę spontaniczności, beztroski i dobrej energii – takiej, którą dzieli się z przyjaciółmi – wskazuje przedstawiciel PKO Banku Polskiego.

Nasze zaangażowanie w Festiwal ZORZA to naturalna kontynuacja współpracy z Dawidem Podsiadło, którego działalność artystyczną wspieramy od lat (Dawid od 2018 r. jest ambasadorem naszej marki). Bardzo cieszymy się z tych projektów, ponieważ otwierają dla nas nowe możliwości dotarcia i pokazania naszej marki w bardziej lifestylowym, bliższym kontekście – wyjaśnia Anna Płachta, dyrektor Departamentu Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej i Digital w Credit Agricole Banku Polska. – Rozwijamy naszą markę i chcemy się coraz bardziej angażować w tego typu współpracę, przy czym zawsze podkreślamy, że nie chcemy ograniczać się tylko do ekspozycji logotypu na materiałach ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK