Bankowość i Finanse | Płatności | Nasze atuty to zasięg, siła marki i doświadczenie użytkownika

Bankowość i Finanse | Płatności | Nasze atuty to zasięg, siła marki i doświadczenie użytkownika
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Według naszych szacunków, dysponujemy udziałem około 50–60% w rynku e-commerce. Trudno powiedzieć, kiedy nastąpi moment nasycenia rynku, natomiast już obecnie pracujemy nad innymi usługami, dającymi nam dodatkowy potencjał sprzedażowy – podkreśla Monika Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności. Rozmawiał z nią Konrad Machowski.

BLIK po raz kolejny odnotowuje imponujące wzrosty wyników. Czy kiedyś ta dynamika – z uwagi na osiągnięcie zakładanego wolumenu lub przynajmniej zbliżenie się do jego poziomu – się ustabilizuje?

– Na polskim rynku już obserwujemy, że ta dynamika się zmienia. Jeśli spojrzelibyśmy na historyczne dane transakcyjne BLIKA, te sprzed dwóch–trzech lat, wówczas zobaczylibyśmy, że mamy do czynienia ze wzrostami na poziomie 100% rok do roku. Obecnie jest to niecałe 40%, zatem już dziś można mówić o pewnym wyhamowaniu owej dynamiki. Jest to jednak w pełni zrozumiałe, biorąc pod uwagę fakt, że dysponujemy, według naszych szacunków, udziałem około 50–60% w rynku e-commerce. Trudno oczywiście powiedzieć, kiedy nastąpi ten moment nasycenia rynku, natomiast warto podkreślić, że już obecnie pracujemy nad innymi usługami, dającymi nam dodatkowy potencjał sprzedażowy. Myślę choćby o modelu BNPL, realizowanym w ramach usługi BLIK Płacę Później. To jest nasza odpowiedź na zapotrzebowanie ze strony rynku. Uważam, że gdybyśmy nie zaoferowali tej usługi, moglibyśmy zacząć tracić udział w tym segmencie na rzecz podmiotów dynamicznie wchodzących w ten obszar.

Interesującą częścią oferty BLIKA są transakcje w sklepach stacjonarnych, gdzie widzimy dynamiczny przyrost liczby dokonywanych operacji. Jak, pani zdaniem, będzie się kształtował ten segment, biorąc pod uwagę przyzwyczajenie przeciętnego klienta do operacji z użyciem kart bezstykowych? ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na bank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK