Bankowość i finanse | ODDZIAŁY | Zmierzch sieci? Jeszcze długo nie
Artur Król
Jednym z istotnych motorów rozwoju jest technologia, szczególne znaczenie ma ona w sektorze finansowym. Ułatwia życie klientom, umożliwiając zdalny dostęp do usług, chroni ich także przed cyberprzestępcami. Zdaniem bankowców, dzięki niej oddziały będzie można przystosować do oczekiwań konsumentów.
Motor zmian
– Rozwój technologii stworzył nowe możliwości i zwiększył wygodę korzystania z usług bankowych – mówi Artur Żurek, dyrektor Departamentu Wspomagania Sprzedaży Banku Millennium. – Większość spraw finansowych możemy wygodnie i szybko załatwić z dowolnego miejsca, o dowolnej porze. Wystarczy telefon z zainstalowaną aplikacją mobilną banku. Po wybuchu pandemii otwartość klientów na korzystanie z rozwiązań cyfrowych wyraźnie wzrosła, jednak część z nich czuje się zdecydowanie bardziej komfortowo, mogąc liczyć na wsparcie pracownika, kiedy po raz pierwszy wykonują operacje poprzez kanały elektroniczne.
Dla Alior Banku nowym wyzwaniem stała się optymalizacja sieci tradycyjnej – chodzi o precyzyjne wskazanie najlepszych lokalizacji dla oddziałów w formacie opartym na koncentracji kompetencji i uzyskanie synergii z siecią placówek partnerskich. „Najważniejsze zadanie stojące przed nami to skuteczna migracja relacji z bankowości tradycyjnej do kanałów cyfrowych, które oferują naszym klientom coraz więcej funkcjonalności. Od początku 2020 r. Alior Bank wdraża nowy format oddziału” – poinformowało nas jego biuro prasowe. „To odpowiedź na bieżące oczekiwania naszych klientów. Zaprojektowaliśmy oddział, w którym zyskują oni nowe doświadczenia w relacji z bankiem. Wyposażymy bankierów w najnowocześniejsze narzędzia oraz wiedzę pozwalającą świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Obok tradycyjnego serwisu, umożliwiamy klientom swobodny dostęp do urządzeń mobilnych”. W oddziałach banku klienci mogą bezpłatnie korzystać z bezpiecznej sieci Wi-Fi. Do ich dyspozycji pozostaje 150 wpłatomatów.
Maciej Chlebowski, dyrektor Departamentu Rozwoju i Transformacji Sieci Oddziałów w BNP Paribas Banku Polska, podkreśla, że w odpowiedzi na potrzeby klientów instytucja będzie wprowadzać nowe formaty i funkcje oddziałów. – Posiadamy oddziały bezgotówkowe i przyjazny dla klientów design, przypominający kawiarnie (166 placówek w całym kraju), gdzie w komfortowej atmosferze i otoczeniu można porozmawiać z doradcą o swoich finansach – zaznacza.
– Banki spółdzielcze, z uwagi na swój lokalny charakter, przykładają dużą wagę do stacjonarnej sieci obsługi. Jednocześnie rozwijają sprzedaż produktów bankowych online (proponują m.in. możliwość założenia konta przez internet czy ofertę ubezpieczeniową), bankowość elektroniczną i płatności mobilne. Mają ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI