Bankowość i Finanse | Klienci Korporacyjni | Żeglowanie po znanych wodach

Bankowość i Finanse | Klienci Korporacyjni | Żeglowanie po znanych wodach
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bardzo często klient korporacyjny oczekuje takich samych doświadczeń, jakie ma w bankowości detalicznej. Jeśli jako klient indywidualny korzysta z funkcjonalnej, przyjaznej aplikacji mobilnej, to podobnego doświadczenia oczekuje w bankowaniu korporacyjnym.

Pandemia przyspieszyła digitalizację nie tylko w bankowości indywidualnej, ale także w obsłudze klienta korporacyjnego. Obecnie wiele usług można realizować za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Dziś nie jest już ona jedynie systemem umożliwiającym realizację przelewów i pobieranie wyciągów. Stała się jednym z podstawowych kanałów kontaktu konsumenta z bankiem. Klienci korporacyjni mogą za jej pomocą zarządzać portfelem produktów bankowych, z których korzystają, dodawać kolejnych użytkowników bankowości elektronicznej, składać rożnego rodzaju wnioski i dyspozycje czy wymieniać się z bankiem danymi.

Bezpieczne kanały

Marek Budzianowski, dyrektor Departamentu Bankowości Transakcyjnej w Credit Agricole Banku Polska, przekonuje, że bankowość korporacyjna to przede wszystkim znajomość potrzeb klientów i technologia, która pozwala je realizować. Rozwiązania technologiczne dla dużych firm powinny umożliwiać dostarczenie produktów bankowych, które można będzie dostosować do wewnętrznych procesów klienta, np. połączenia ich z systemem księgowym. – Duży nacisk kładziemy na bezpieczne kanały komunikacyjne, wspierające integrację systemów klienta z bankiem, jak również na formaty wymienianych danych – podkreśla.

Jeśli chodzi o digitalizację procesów sprzedaży czy obsługi klienta, to w bankowości korporacyjnej w tym obszarze technologia ma mniejsze znaczenie niż w bankowości detalicznej. Te zadania w większości wykonują ludzie, ponieważ to oni są w stanie najlepiej rozpoznać potrzeby klienta i obsłużyć, często skomplikowane, zlecenia. Oczywiście technologia im w tym pomaga i przyspiesza wykonywanie powtarzających się czynności – twierdzi Marek Budzianowski.

Bankowość dla firm podlega dokładnie takim samym trendom, co bankowość dla klientów indywidualnych. – Oczekiwanie właścicieli i użytkowników firmowych jest jasne – rozwiązania i funkcjonalności mają być dostarczane szybko, w formie elektronicznej i mobilnej, a ich obsługa powinna być prosta i łatwa. Ten trend, widoczny od lat, przyspieszył po doświadczeniach z pandemii. Przede wszystkim jednak to osoby fizyczne przenoszą swoje przyzwyczajenia osobiste do świata biznesowego – zauważa dr Marcin Kościński, ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK