Bankowość i Finanse | Karty Płatnicze – Mastercard | Dobry program lojalnościowy na karcie – czyli jaki? Kluczem wygoda, personalizacja, emocje i… oczywiście pieniądze

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Marcin Klimkowiczdyrektor ds. rozwiązań lojalnościowych i CRM w polskim oddziale Mastercard Europe Rosnąca rola fintechów, postępująca cyfryzacja pozwalająca łatwo i szybko zestawiać ze sobą różne oferty – wszystko to sprawia, że bankom coraz trudniej jest stworzyć wieloletnią relację z klientem. Jednocześnie analizy wskazują, że utrzymanie lojalnego klienta jest o 6-7 razy mniej kosztowne, niż pozyskanie nowego. Jak zatem stworzyć dobry, efektywny […]

Marcin Klimkowicz
dyrektor ds. rozwiązań lojalnościowych i CRM w polskim oddziale Mastercard Europe

Rosnąca rola fintechów, postępująca cyfryzacja pozwalająca łatwo i szybko zestawiać ze sobą różne oferty – wszystko to sprawia, że bankom coraz trudniej jest stworzyć wieloletnią relację z klientem. Jednocześnie analizy wskazują, że utrzymanie lojalnego klienta jest o 6-7 razy mniej kosztowne, niż pozyskanie nowego. Jak zatem stworzyć dobry, efektywny program lojalnościowy?

W cenie wygoda i szybka gratyfikacja

Nowoczesny program lojalnościowy powinien być na pewno wygodny. Z badania Mastercard i Harvard Business Review wynika, że o sukcesie strategii lojalnościowej decyduje m.in. wyróżniająca się obsługa klienta czy cyfrowy, omnikanałowy i łatwy dostęp do programu. Dlatego jedna karta lojalnościowa dla całej palety benefitów – szczególnie, gdy jest to karta płatnicza – jest istotnym elementem sukcesu.

Program lojalnościowy powinien oczywiście dawać też szerokie korzyści (zniżki, punkty, dodatkowe usługi czy wręcz rzeczy niedostępne poza programem) dzięki zakupom w jak najszerszej grupie sklepów, punktów usługowych itd. To otwarcie na współpracę z partnerami jest kluczowe nie tylko z punktu widzenia satysfakcji klientów, ale także optymalizacji ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK