Bankowość cyfrowa – bardziej przyjazna klientom

Ta spółdzielcza kasa kredytowa funkcjonująca w Kanadzie (w prowincji Manitoba) świadczy usługi finansowe swoim członkom, którzy jednocześnie są jej właścicielami i wspólnie głosują w sprawach związanych z jej funkcjonowaniem. Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii, zwłaszcza rozwiązań chmurowych, instytucja usprawniła prowadzone operacje, przyspieszyła wprowadzanie nowych produktów i poprawiła zarządzanie posiadanymi danymi i zasobami. Dzięki modernizacji gwarantuje klientom lepszą obsługę, co może ułatwić dalszy jej rozwój w przyszłości.
Usprawnianie bankowości – lepszy UX
Cambrian Credit Union za swą misję uznaje upraszczanie usług bankowości, oferowanie klientom rozwiązań zaspokajających ich potrzeby finansowe i gwarantowanie korzystania z nich w możliwie najwygodniejszy dla konsumentów sposób. Spółdzielnia, licząca ponad 68 tys. członków i mająca siedzibę w Winnipeg, umożliwia im systematyczne oszczędzanie oraz oferuje kredyty konsumpcyjne i hipoteczne. Nowoczesne technologie zapewniają proste i intuicyjne korzystanie z usług i aplikacji.
Cambrian Credit Union zaczęła je wykorzystywać, gdy zorientowano się, że starzejąca się infrastruktura nie nadąża za oczekiwaniami swych klientów i członków. Ich zdaniem, prowadzone operacje trwały zbyt długo i były zbyt skomplikowane.
– Nasi członkowie chcieli mieć szybki i bezproblemowy dostęp do swoich środków. Chcieli też, by świadczone przez nas usługi były prostsze i bezpieczniejsze – mówi Chris Macken, wiceprezes ds. operacji IT i bezpieczeństwa. – Chcieli i chcą mieć do nich stały dostęp, a niezbędne przestoje były jak najkrótsze. Chcą komunikować się z nami cyfrowo, bez konieczności odwiedzania oddziałów. Dlatego wybór odpowiedniej technologii był dla nas tak ważny.
Aby sprostać zmieniającym się potrzebom klientów i móc realizować w pełni nowoczesną i przyjazną klientom bankowość, Cambrian Credit Union postanowiła wdrożyć HPE GreenLake for Private Cloud Business Edition z HPE Alletra dHCI wraz z odpowiednimi rozwiązaniami infrastrukturalnymi. Nowe środowisko ma znacząco poprawić efektywność operacyjną, umożliwić oferowanie szybszych i bardziej niezawodnych usług bankowości cyfrowej, zapewniając przy tym ich skalowalność i zwinność.
Szybkie wdrażanie i rozwój
W przeciwieństwie do wielu innych kas kredytowych, Cambrian Credit Union opracowała i rozwija własny system bankowy. Takie podejście umożliwia szybkie wprowadzanie nowych ofert, zaś wykorzystywane rozwiązania są bardzo przyjazne dla członków i klientów instytucji. Z drugiej jednak strony wymaga ono solidnej i elastycznej podstawy umożliwiającej tak efektywne zarządzanie, jak i skalowanie systemu bankowego. Dzięki nowej infrastrukturze autorski system Cambrian Credit Union stał się na tyle niezawodny, że bez problemów wspiera systematycznie zwiększany zakres usług bankowych.
Chris Macken podkreśla, że dzięki wybranej technologii spółdzielnia może wdrażać i ulepszać funkcje bankowe szybciej niż dotychczas, znacznie lepiej obsługiwać rosnące wolumeny transakcji oraz szybciej reagować na potrzeby swych członków i klientów.
– Nasz system bankowy musi działać lokalnie (on-prem) – wyjaśnia. – Zamieściliśmy w nim bowiem pełne informacje o naszych członkach, a – jak wiadomo – utrzymywanie wszystkiego lokalnie czyni go o wiele bezpieczniejszym.
Takie podejście wynika ze strategii Cambrian Credit Union – spółdzielnia rygorystycznie dba o bezpieczeństwo swych zasobów, wykorzystując w tym celu elastyczność rozwiązań chmurowych. – Podkreślę raz jeszcze: dzięki wybranej technologii będziemy mogli wdrażać i udoskonalać funkcje bankowe szybciej, lepiej obsługiwać rosnącą liczbę transakcji oraz błyskawicznie reagować na potrzeby członków i klientów – dodaje Chris Macken.
Łatwiejszy dostęp i spersonalizowane doradztwo
Władze Cambrian Credit Union mogą stwierdzić, że dzięki wprowadzeniu nowej infrastruktury osiągnięto zakładane wyniki. Spółdzielnia może oferować szybsze i bardziej niezawodne usługi bankowości cyfrowej. – Nasi członkowie już dziś mają szybszy dostęp do swoich informacji, a gdy system bankowy przeniesie się na nową platformę, będzie on błyskawiczny – podkreśla Chris Macken.
Bazując na tych udoskonaleniach, Cambrian Credit Union zamierza stać się cyfrowym liderem wśród kanadyjskich instytucji finansowych. Chce skupić się na dostarczaniu bardziej spersonalizowanego doradztwa swoim członkom. – Dzięki tej technologii będziemy mogli udzielać naszym członkom odpowiednich porad we właściwym czasie – dodaje wiceprezes ds. operacji IT i bezpieczeństwa. – A dzięki dokonującej się transformacji cyfrowej nasi członkowie mogą się przekonać, że działamy bardziej efektywnie, lepiej gospodarujemy ich pieniędzmi i możemy realizować więcej działań na rzecz naszej społeczności.
Zwiększona efektywność operacyjna
Zastosowanie nowej infrastruktury znacząco poprawiło efektywność operacyjną Cambrian Credit Union. Dzięki automatyzacji i przejściu na usługi zarządzane, zespół IT mógł przejść z rutynowej konserwacji na przygotowywanie bardziej strategicznych projektów o dużym znaczeniu dla spółdzielni.
– Jedną z zalet HPE GreenLake for Private Cloud Business Edition jest tzw. »white glove service«, dzięki któremu mój zespół nie musi zajmować się już tylko patchowaniem i operacjami związanymi z zarządzaniem infrastrukturą – mówi Chris Macken. – Wszystkim tym zajmuje się HPE lub partner, firma Powerland, dzięki temu mój zespół ma więcej czasu na pracę nad projektami korzystnymi dla naszych członków i klientów.
Jego zdaniem, nowe rozwiązanie znacznie ułatwia zarządzanie. – Jedną z ważnych rzeczy przy współpracy z HPE jest to, że ich produkty funkcjonują znakomicie, a wszystko co oferuje, mieści się w chmurze HPE GreenLake, dzięki czemu możemy pojedynczym panelem zarządzać całą infrastrukturą – dodaje.
Nowa platforma Cambrian Credit Union obejmuje: HPE Alletra 6030 jako główną pamięć masową, serwer HPE ProLiant DL360 Gen11 do obliczeń, HPE StoreOnce dla kopii zapasowych przedsiębiorstwa oraz HPE SimpliVity dla środowiska deweloperskiego i testowego (QA).
Większa elastyczność finansowa
Oprócz usprawnień operacyjnych, przejście na model subskrypcyjny zapewnia Cambrian Credit Union większą elastyczność finansową. Spółdzielnia nie musiała dokonać dużych jednorazowych inwestycji w sprzęt i oprogramowanie, zamiast tego ponosi przewidywalne miesięczne koszty. Umożliwia to bardziej strategiczne przydzielanie zasobów oraz inwestowanie w ważne dla członków spółdzielni usługi.
– To, co widzimy już teraz i co zobaczymy w przyszłości, to 70-procentowa redukcja ilości technologii, które będziemy musieli zakupić – mówi Chris Macken. – Dzieje się tak, bo nowe urządzenia są niezwykle wydajne i szybkie.
Takie podejście do wydatków zredukowało potrzebę kolejnych zakupów sprzętu. – Oznacza to również, że nie musimy kupować tylu licencji na wirtualizację czy systemy operacyjne – dodaje wiceprezes ds. operacji IT i bezpieczeństwa
Zarządzanie zgodne z nadzorem wspierane przez AI
Cambrian Credit Union nie zapomina o przyszłości. Przygotowuje się do integracji sztucznej inteligencji w swoich operacjach, wykorzystując w tym celu skalowalność i elastyczność HPE GreenLake. – Obecnie pracujemy nad naszą strategią AI – podkreśla Chris Macken. – Tak jak nasz system bankowy działa lokalnie, tak i wykorzystywanie możliwości AI lokalnie będzie przełomem dla naszej zgodności z obowiązującymi normami i zaleceniami nadzoru.
Przeprowadzona transformacja usług bankowych umożliwiła oferowanie szybszych, bardziej niezawodnych rozwiązań i aplikacji oraz udzielanie spersonalizowanych porad.
Stało się tak m.in. dzięki temu, że przyjęta strategia zakładała wdrożenie nowoczesnej infrastruktury gwarantującej zwiększenie możliwości bankowości cyfrowej, poprawę skalowalności i napędzanie innowacji.
Dzięki przeprowadzonej transformacji:
- zwiększono efektywność operacyjną, przyspieszono wprowadzanie produktów i skrócono przestoje;
- ułatwiono dostęp do zasobów i informacji bankowych;
- usługi stały się i bardziej niezawodne;
- zwiększono zdolność do udzielania spersonalizowanych porad i zaspokajania finansowych potrzeb członków spółdzielni;
- ograniczono potrzebę zakupu kolejnych technologii o 70%
- umożliwiono bardziej strategiczną alokację zasobów.