Bankowość i finanse: Polskie programy dla banków

Bankowość i finanse: Polskie programy dla banków
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Z Adamem Góralem, prezesem zarządu Asseco Poland S.A. rozmawia Bohdan Szafrański

Asseco Poland S.A. jest największą spółką informatyczną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Jest znaczącym graczem na europejskim rynku producentów oprogramowania. Specjalizuje się w produkcji i rozwoju oprogramowania jako największy software house z polskim kapitałem. Jak rozwijała się firma w minionych dwu dekadach?

– Milowych kroków w dwudziestoletniej historii Asseco jest wiele. Gdy spojrzymy na początek działalności spółki, przełomowym momentem był nasz pierwszy kontrakt na wdrożenie oprogramowania dla Banku Spółdzielczego w Krasnem koło Rzeszowa. Właśnie ten projekt pozwolił nam rozpocząć działania na rynku banków spółdzielczych. Kolejnym przełomowym momentem w historii firmy była realizacja pierwszego dużego projektu wdrożenia kompleksowego rozwiązania w Banku Ochrony Środowiska w 1994 r., co z kolei zapoczątkowało naszą aktywność w bankach komercyjnych. Późniejsze projekty zarówno dla banków spółdzielczych, jak i komercyjnych spowodowały rozwój firmy, który umożliwił wprowadzenie jej na warszawski parkiet w 2004 r.

Następnym krokiem milowym w naszej historii była niewątpliwie decyzja o rozpoczęciu projektu def3000/CB (Core Banking), który miał zastąpić dotychczasowy sztandarowy system defBank Pro, i który do dzisiaj pozostaje sercem pakietu def3000/suite. Pierwszym klientem, który w 2003 r. zdecydował się na wdrożenie def3000/CB był nowo powstający wówczas Eurobank. W kolejnych latach def3000/CB wybrały: Noble Bank, Toyota Bank, Deutsche Bank PBC, Getin Bank, Allianz Bank, a pojedyncze moduły pakietu def3000/suite pracują w kilkudziesięciu innych bankach.

Obecnie działamy w zupełnie innym wymiarze niż 20 lat temu. Ekspansja Grupy Asseco otworzyła przed nami nowe możliwości. W kilkunastu krajach europejskich mamy swoje spółki, a wiele z nich oferuje produkty, które mogą być interesujące dla banków, choć niekoniecznie związane z ich działalnością podstawową. Pozycja, którą osiągnęliśmy pozwala na współpracę na poziomie globalnym ze światowymi koncernami finansowymi. Jest wśród nich UniCredit, dla którego zrealizowaliśmy ponad 20 projektów w 7 różnych krajach. Są Deutsche Bank i Allianz. W coraz większym stopniu dopasowujemy swoją strukturę organizacyjną do przedsięwzięć o charakterze globalnym. W 2008 r. uruchomiliśmy program ID Ready, którego celem jest certyfikacja produktów gotowych do wprowadzania na rynki lokalne inne niż te, z których pochodzą. To ułatwia nam prowadzenie projektów cross-selling’owych. Z kolei w 2010 r. została powołana wydzielona jednostka kompetencyjna ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI