Bankowcy a edukacja: Europejski Tydzień Edukacji Finansowej

Bankowcy a edukacja: Europejski Tydzień Edukacji Finansowej
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Już po raz trzeci krajowe asocjacje bankowe zrzeszone w Europejskiej Federacji Bankowej (EBF) przystępują do wspólnej dorocznej inicjatywy znanej jako European Money Week (EMW), choć w naszym kraju przyjęliśmy jej tłumaczenie jako Europejski Tydzień Edukacji Finansowej. Odbędzie się on w dniach 27-31 marca 2017 r.

Szymon Stellmaszyk

Środowisko bankowe od dawna angażuje się w działania edukacyjne w zakresie finansów. Wiedza i rozumienie pojęć finansowych oraz ryzyk, a także umiejętności wykorzystania tej wiedzy przy podejmowaniu praktycznych i skutecznych decyzji pomagają przecież nie tylko w codziennym życiu, ale i w obrocie gospodarczym. Sama bankowość odnosi zaś sukces, gdy występuje dobrze funkcjonujący i konkurencyjny system instytucji finansowych oraz gdy działają w tym środowisku kompetentni konsumenci, inwestorzy i przedsiębiorcy. Ich wiedza finansowa jest bowiem kluczowym elementem sprawnego działania całego systemu.

Seria działań

EMW to projekt, który ma na celu podniesienie świadomości społecznej na temat zagadnień finansowych oraz poprawy edukacji finansowej. Jego głównymi adresatami są uczniowie szkół podstawowych i średnich, a samo wydarzenie składa się – w jednym tygodniu marca – z serii różnych działań w krajach uczestniczących oraz w Brukseli.

Edukacja finansowa może oczywiście przybierać różne formy. Dla krajowych stowarzyszeń bankowych EBF pozostaje właśnie taką platformą wymiany doświadczeń i najlepszych praktyk w zakresie edukacji finansowej. Sama Federacja, która została utworzona w 1960 r. i łączy dziś 32 krajowe stowarzyszenia bankowe w Europie, prezentuje zaś te wspólne dokonania w Brukseli, próbując zainteresować nimi inne podmioty. Tak też się dzieje! EBF zdobyła bowiem za projekt EMW nagrodę European Public Affairs za rok 2016. Jury nazwało wspólną inicjatywę krajowych asocjacji bankowych bardzo dobrze przemyślaną i wykonaną kampanią, która odniosła sukces wśród różnych podmiotów powiązanych z ważnymi celami inicjatywy.

Wiele wyzwań i tyleż pracy

To wszystko jest oczywiście miłe i obiecujące, ale przedstawiciele środowiska finansowego świadomi są pracy i wyzwań, które jeszcze stoją przed nimi. Z własnej inicjatywy bankowcy przeprowadzili bowiem wewnętrzne badanie, by dzięki informacjom, jakie nadesłali członkowie EBF, podsumować i ocenić ubiegł...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI