Bankowanie spod palca

Bankowanie spod palca
Fot. PureSolution/stock.adobe.com
Intuicyjność w bankowości to nic innego jak łatwość i naturalność interakcji klienta z usługami banku – bez konieczności intensywnego zastanawiania się, szukania instrukcji czy frustracji. Oznacza to, że wszystko – od wyglądu aplikacji mobilnej i strony internetowej, przez procesy wykonywania operacji (jak przelewy czy wnioskowanie o produkty), aż po język komunikacji banku – powinno być jasne, logiczne i przewidywalne. Klient powinien z łatwością zrozumieć, jak działa dana funkcja i jak osiągnąć swój cel.


Marcin Złoch

Intuicyjność ma ogromny, bezpośredni wpływ na doświadczenie klienta i jego satysfakcję z usług bankowych. Intuicyjne interfejsy i procesy sprawiają, że korzystanie z banku jest proste i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Klienci mogą szybko i sprawnie wykonywać potrzebne operacje, oszczędzając czas i nerwy. Intuicyjne rozwiązania sprawiają też, że klient czuje się pewniej i bardziej kompetentnie, co buduje zaufanie do instytucji finansowej. Banki dbające o intuicyjność swoich usług postrzegane są jako nowoczesne, przyjazne klientowi i skoncentrowane na jego komforcie. Przejrzyste instrukcje i logiczne przepływy minimalizują ryzyko popełnienia błędów podczas wykonywania operacji finansowych. Co więcej – klienci, którzy potrafią samodzielnie korzystać z usług, rzadziej potrzebują wsparcia, co odciąża infolinię i pracowników placówek.

Krótko mówiąc – intuicyjność sprawia, że bankowość staje się prostsza, przyjemniejsza i bardziej efektywna, a to przekłada się bezpośrednio na zadowolenie i lojalność klientów. W dzisiejszym świecie, gdzie konkurencja w sektorze finansowym jest ogromna, intuicyjność stanowi kluczowy wyróżnik i element przewagi konkurencyjnej.

Wielowymiarowe wyzwania

Banki realizują cele związane z intuicyjnością poprzez szereg działań i narzędzi – zarówno technologicznych, jak i organizacyjnych. Jarosław Olbromski, dyrektor Biura Doświadczeń i Opinii Klienta PKO Banku Polskiego, wylicza kilka z nich. Są to m.in.: projektowanie zorientowane na użytkownika – analiza ścieżek klienta od pojawienia się potrzeby do jej realizacji w różnych kanałach; automatyzacja i inteligentne podpowiedzi oparte na AI; systematyczne upraszczanie procesów; prosty język i komunikacja przyjazna użytkownikowi.

Ważne są omnikanałowość i spójne doświadczenie. Klient może zacząć proces – np. wniosek o kredyt – na stronie www, a ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK