Banki spółdzielcze: Jak system klasy workflow optymalizuje proces kredytowy
Nowoczesne systemy informatyczne mają wspomóc i usprawnić procesy biznesowe w przedsiębiorstwach. Do ich obsługi szeroko wykorzystywane są tzw. systemy klasy workflow. Są to innowacyjne rozwiązania wspomagające zarządzanie procesami wielu branż gospodarki - na podstawie zdefiniowanej mapy procesu wdrażane są systemy mające na celu jego usprawnienie i optymalizację. W bankowości najczęściej mamy do czynienia z systemami wspierającymi proces kredytowy, będący podstawą działalności banków.
Agnieszka Koprowska
Takim właśnie narzędziem jest wdrożony i wykorzystywany w SGB-Banku System CasePro, który wychodzi naprzeciw wymaganiom rynku oraz zrzeszonych banków spółdzielczych w zakresie usprawniania procesów kredytowych. Jest narzędziem zwiększającym efektywność wykonywanych zadań, gwarantującym tym samym szybką realizację potrzeb klienta przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa przeprowadzanych transakcji oraz zapewnieniu ich zgodności z otoczeniem prawnym.
Agnieszka Koprowska |
W chwili obecnej w systemie obsługiwane są procesy end-to-end dla kilku grup produktów. W module obsługi kredytów detalicznych procesowane są kredyty gotówkowe, odnawialne oraz karty kredytowe. Dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw (w tym również rolników indywidualnych) – kredyty inwestycyjne, w rachunku bieżącym i obrotowe w rachunku kredytowym. Dodatkowo dla klientów instytucjonalnych o większych zaangażowaniach System CasePro umożliwia przeprocesowanie dowolnego produktu dedykowanego dla tej grupy.
W zależności od rodzaju produktu oraz wysokości zaangażowania klienta i wnioskowanej kwoty kredytu konieczne było zastosowanie rożnych modeli procesów biznesowych. Mapy procesów zdefiniowane w Systemie CasePro uwzględniają specyfikę danego produktu, a wszystko po to, aby obsługa aplikacji kredytowej przebiegała w sposób optymalny i bezpieczny z zachowaniem nadanych kompetencji decyzyjnych zdefiniowanych przez bank.
Klienci indywidualni
Przyspieszenie obsługi procesu, a tym samym skrócenie czasu jego oczekiwania na zrealizowanie usługi, pozwala na zwiększenie konkurencyjności i dostępności produktu na rynku. System CasePro w module obsługi klientów detalicznych minimalizuje ryzyko operacyjne poprzez zautomatyzowanie analizy ich zdolności kredytowej. Przeprowadzenie szybkiej i miarodajnej oceny klienta odbywa się dzięki wykorzystaniu systemowej oceny ilościowej i jakościowej. Ocena ilościowa przeprowadzana jest na podstawie zarejestrowanego dochodu klienta oraz jego wydatków. ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI