Banki muszą być w pełni cyfrowymi organizacjami
PKO Bank Polski będzie obchodził 7 lutego 2019 roku stulecie swojego istnienia. W tym czasie
udowodnił, że jest stabilną i godną zaufania instytucją. Jednak w ostatnich 8 – 9 latach bank dokonał
wielu zmian, które można nazwać przełomem technologicznym – mówił podczas konferencji IT@BANK Szymon Wałach dyrektor pionu strategii i transformacji cyfrowej w PKO Bank Polski SA.
Nowoczesne technologie w banku
Bank ogłosił niedawno wdrożenie technologii opartych o blockchain. Ważnym projektem jest chmura krajowa. Ten projekt wykracza poza PKO BP. To rozwiązanie może służyć klientom banku, małym i średnim przedsiębiorstwom, administracji państwowej i samorządowej. Kolejną przełomową technologią wdrażaną przez bank jest sztuczna inteligencja – wylicza Szymon Wałach.
Jego zdaniem dopiero połączenie technologii powiązanych z chmurą, sztuczną inteligencją i innymi
technologiami pozwalającymi na zbieranie danych daje szansę na myślenie o rewolucyjnych
rozwiązaniach.
Kultura cyfrowa w banku
W opinii Szymona Wałacha nie można tworzyć cyfrowych rozwiązań, nie mając w pełni cyfrowej całej
organizacji. To oznacza, że banki muszą mieć całą swoją organizację cyfrową, nie tylko dla klienta
zewnętrznego, ale także dla klienta wewnętrznego. Powinna ona obejmować w banku księgowość, obszar human resources, czyli zarządzanie zasobami ludzkimi, administrację, obszar prawny. Jednym słowem kultura cyfrowa musi obowiązywać wszystkich w banku.