Bank Pomysłów w Banku Zachodnim WBK
Od początku istnienia serwisu społecznościowego "Bank Pomysłów", prawie 10 tys. użytkowników wygenerowało 5,3 tys. sugestii, jak udoskonalić produkty i usługi Banku Zachodniego WBK. W konsekwencji, od 2009 roku wdrożono w banku 758 ulepszeń. Kolejne są konsultowane lub aktualnie implementowane. Duża aktywność odwiedzających serwis skłoniła Bank Zachodni WBK do wprowadzenia w 2016 r. na platformie zmian, które ułatwiają dzielenie się pomysłami.
Serwis społecznościowy „Bank Pomysłów” Banku Zachodniego WBK to laboratorium doświadczeń klienta. Został on udostępniony w kwietniu 2009 roku, a jego celem jest ulepszanie produktów i usług bankowych. Użytkownicy mogą wyrażać swoje opinie na tematy związane z działalnością banku: zgłaszać pomysły, komentować propozycje innych użytkowników i głosować na najciekawsze. Natomiast administratorzy „Banku Pomysłów” – pracownicy Banku Zachodniego WBK – analizują wypowiedzi użytkowników, czuwają nad sprawnym funkcjonowaniem platformy i rozbudzają kreatywność internautów poprzez wyzwania i ankiety.
– Naszym celem było stworzenie i rozwój aktywnej społeczności, dzięki której możemy udoskonalać produkty i usługi bankowe. Zdajemy sobie sprawę, że najlepszym dla nas punktem odniesienia są właśnie osoby, które na co dzień korzystają z różnego rodzaju instrumentów finansowych i wiedzą najlepiej czego potrzebują. Co istotne, wielu z naszych użytkowników staje się doradcami banku i testerami nowych rozwiązań. Angażujemy najbardziej aktywne osoby na każdym etapie, by mieć pewność, że tworzymy produkt trafnie odpowiadający na realne potrzeby – mówi Wioleta Białowąs, specjalista ds. marketingu interaktywnego w Banku Zachodnim WBK.
Bank Pomysłów w liczbach
Dzięki zaangażowanej społeczności „Bank Pomysłów” stał się serwisem pełnym treści. Od początku istnienia platformy, zostało dodanych prawie 10,5 tys. komentarzy oraz wygenerowano 5,3 tys. pomysłów. Wszystkie zostały przeanalizowane przez ekspertów pod kątem możliwości wprowadzenia w życie. W konsekwencji, z propozycji sugerowanych przez użytkowników, wdrożono 758 pomysłów. Wśród najważniejszych zaimplementowanych propozycji z „Banku Pomysłów” znajdują się: przebudowa BZWBK24, zmiany w aplikacji mobilnej BZWBK24, płatności zbliżeniowe NFC czy zmiana analizy wydatków.
Nowe funkcjonalności serwisu
Duża popularność serwisu społecznościowego „Bank Pomysłów”, skłoniła Bank Zachodni WBK do ulepszenia platformy i wprowadzenia nowych udogodnień dla użytkowników. Dzięki uproszczonej nawigacji i responsywnemu charakterowi zmienionego serwisu, dodawanie pomysłów i komunikacja na platformie są jeszcze łatwiejsze. Dodano również nowy panel dyskusyjny zadedykowany ściśle wyselekcjonowanej grupie osób – użytkownikom, którzy w ostatnich latach dostarczali Bankowi Zachodniemu WBK najbardziej innowacyjnych i ciekawych pomysłów.
– Chcemy wykorzystać potencjał tkwiący w najbardziej zaangażowanych uczestnikach serwisu. Tworzymy elitarną społeczność internetową, której celem jest jakościowe i pogłębione testowanie różnych pomysłów. Oczywiście twórcy najciekawszych projektów są przez nas nagradzani – mówi Wioleta Białowąs, specjalista ds. marketingu interaktywnego w Banku Zachodnim WBK.
Serwis społecznościowy „Bank Pomysłów” będzie rozwijany, a kolejne pomysły wygenerowane na platformie, wprowadzane w życie.
Źródło: Bank Zachodni WBK S.A.