Bank Pocztowy umożliwił zdalne otwarcie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego klientom sześciu innych banków
Już w kilkanaście minut można zostać klientem Banku Pocztowego z pełnym dostępem do konta. Bank Pocztowy, w ramach długofalowej strategii rozwoju cyfryzacji, wdrożył kolejne zmiany ułatwiające klientom z innych banków zamawianie poszczególnych produktów i usług bez konieczności odwiedzania placówki stacjonarnej czy nawet wizyty kuriera. Proces otwarcia ROR online dostępny jest dla osób posiadających dowolny rachunek w jednym z banków: Alior, mBank, Santander, Millennium, ING lub Pekao.
Czytaj także: PKO Bank Polski odkupi od Poczty Polskiej pakiet akcji Banku Pocztowego?
Decyzja o wdrożeniu nowych udogodnień wynika nie tylko z przyjętej przez Bank ścieżki cyfryzacji usług, ale także z zainteresowania Polaków posiadaniem więcej niż jednego rachunku bankowego.
– W I kwartale br. już 35,6 mln Polaków posiadało ROR. Obserwujemy także, że coraz więcej klientów posiada kilka kont osobistych, co ułatwia np. obsługę pożyczek zaciągniętych w rożnych miejscach lub korzystanie z najatrakcyjniejszych produktów w kilku bankach. Dlatego już dziś klienci 6 banków mogą online podpisać umowę i założyć w Banku Pocztowym rachunek osobisty, a także zamówić kartę płatniczą. Bezpośrednio po założeniu konta, można aktywować bankowość internetową i aplikację mobilną oraz korzystać z Karty wirtualnej. Wprowadzając tę możliwość ułatwiamy klientom zmianę banku lub założenie dodatkowego konta – mówi Rafał Gawroński, Dyrektor Zarządzający Pionem Biznesu i Sprzedaży Banku Pocztowego.
Otwarcie ROR online
W pełni zdalny proces otwarcia ROR i onboardingu klienta został przygotowany we współpracy z partnerami technologicznymi: Savangard (odpowiedzialny za usługę AIS) oraz konsorcjum spółek Digital Gateways i Autenti (odpowiedzialni za wdrożenie podpisu elektronicznego).
– Otwarcie ROR online odbywa się z wykorzystaniem usługi AIS (Account Information Service), realizowanej w ramach otwartej bankowości. Dyrektywa PSD2 wprowadziła nową kategorię usługodawców, świadczących m.in. usługi dostępu do informacji o rachunkach posiadanych przez klienta w różnych bankach. Są to certyfikowani dostawcy, zapewniający bezpieczeństwo realizowanych usług. Bank Pocztowy wykorzystuje usługę AIS do zweryfikowania tożsamości klienta poprzez porównanie danych podanych we wniosku z danymi otrzymanymi z innego banku. W kilka chwil po weryfikacji danych Klient może podpisać umowę, korzystając z podpisu Autenti. To kolejne nowoczesne rozwiązanie zastosowane w naszym procesie, zapewniające bezpieczeństwo i wygodę klienta. A oprócz tego, wraz z kontem oferujemy pierwszą na polskim rynku Kartę biometryczną oraz całkowicie cyfrową Kartę wirtualną – informuje Joanna Moskalik, Naczelnik Wydziału Produktów Płatniczych, Depozytowych i Inwestycyjnych Banku Pocztowego.
Bezpośrednio po założeniu online konta, klient otrzymuje na swój adres email podpisaną umowę i inne potrzebne informacje. Bank Pocztowy oferuje rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe dla trzech pokoleń. Konta osobiste dedykowane są: osobom od 13 do 25 roku życia (Konto w Porządku Start), osobom pomiędzy 26 a 64 rokiem życia (Konto w Porządku) oraz seniorom od 65 roku życia (Konto w Porządku Plus). W trakcie otwierania rachunku można zamówić dowolną kartę debetową z oferty banku. Karta wirtualna jest dostępna w bankowości internetowej i mobilnej natychmiast po założeniu rachunku. Kartę biometryczną dostarczy kurier Pocztexu na wskazany we wniosku adres, natomiast inne karty wydawane są w wersji plastikowej i na ich odbiór należy poczekać maksymalnie do kilku dni.