Bank Pocztowy pracuje nad nowymi usługami z zakresu e-commerce: śledzenie przesyłek pocztowych w aplikacji mobilnej
– Rozwój sektora e-commerce gwałtowanie przyśpieszył w ostatnich kilkunastu miesiącach głównie z powodu trwającej pandemii. Jego wartość szacuje się obecnie na ponad 60 miliardów złotych. Bank Pocztowy chce czynnie uczestniczyć w tym sektorze. Przystąpienie do Izby ułatwi nam dostęp do szerokiego grona partnerów działających na rynku e-commerce. Z jednej strony pozwoli to na lepsze dopasowanie usług cyfrowych do potrzeb naszych klientów. Z drugiej zaś strony efektywniej będziemy mogli wspierać naszego głównego akcjonariusza – Pocztę Polską w rozwoju nowych technologii związanych z e-commerce – komentuje Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego.
Obecnie pracujemy między innymi nad wdrożeniem usługi śledzenia przesyłek pocztowych z poziomu aplikacji mobilnej Banku Pocztowego. To będzie nowa oferta zarówno dla naszych klientów jak i osób korzystających z usług Poczty Polskiej. Usługę uruchomimy w połowie bieżącego roku.
Czytaj także: Strategia Banku Pocztowego: ROE powyżej 6,5 proc. i 40 mln zł zysku netto w 2024 r. >>>
– Cieszymy się, że do naszej organizacji dołączył kolejny podmiot ze świata finansów, dążący do rozwoju kompetencji cyfrowych. Wierzymy, iż współpraca pomiędzy Bankiem Pocztowym oraz e-Izbą przyniesie wymierne korzyści na wielu polach działania – komentuje Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Inne usługi elektroniczne w ofercie Banku Pocztowego
W ofercie Banku są już usługi ułatwiające zamawianie i odbieranie produktów zakupionych w Internecie. Klienci Banku Pocztowego bez względu na porę i miejsce mogą uzyskać SMS-em informację o oczekującej na odbiór korespondencji czy przesyłce, dzięki usłudze
e-Awizo. Mogą także zamówić dostarczenie listów poleconych bezpośrednio do ich skrzynki na listy, a informację o ich dostarczeniu Klient otrzymuje SMS-em lub e-mailem. Obie usługi Poczty Polskiej dostępne są w smartfonie i są bezpłatne dla klientów Pocztowego. Bank pracuje nad kolejnymi produktami rozszerzającymi ofertę dla rynku e-commerce.
Rola Izby Gospodarki Elektronicznej
Izba Gospodarki Elektronicznej jako najważniejsza organizacja z obszaru e-commerce, reprezentuje i wspiera interesy firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w e-Izbie. Misją Organizacji jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie. Izba Gospodarki Elektronicznej jest cenionym autorem poradników oraz raportów z zakresu e-Commerce, jak i całej gospodarki cyfrowej. e-Izba od lat wspiera i edukuje podmioty działające na rynku biznesowym w Polsce. Zarówno te obecne w kanale e-commerce, jak również te, które wymagają transformacji cyfrowej. Szkoła Gospodarki Cyfrowej czy Go! e-Commerce to główne projekty, wspierające ww. działania. W aktywności e-Izby duże znaczenie ma legislacja na rzecz rozwoju biznesu e-commerce. Od początku swojej działalności, Izba Gospodarki Elektronicznej działa na rzecz rozwoju płatności cyfrowych oraz obrotu bezgotówkowego.