Bank Pocztowy podjął decyzję w sprawie IPO

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.pocztowy.01.250x97Bank Pocztowy, po konsultacji z doradcami oraz w porozumieniu z właścicielami, podjął decyzję o złożeniu do Komisji Nadzoru Finansowego wniosku o zawieszenie postępowania o zatwierdzenie prospektu emisyjnego. Wniosek został złożony dziś, 30 września.

Sytuacja makroekonomiczna w kraju i za granicą oraz gwałtowne załamanie się koniunktury na rynkach kapitałowych zmniejszyły popyt na akcje oraz w istotny sposób obniżyły możliwy do osiągnięcia w ofertach publicznych poziom wycen rynkowych. Szczególną uwagę należy zwrócić na brak stabilności na rynkach, co może skutkować podwyższonym ryzykiem pojawienia się czynników zewnętrznych, niezależnych od Banku, wpływających na wynik procesu IPO. Dlatego Zarząd Banku podjął uchwałę o zawieszeniu postępowania.

Nie rezygnujemy z naszych planów giełdowych, wraz z naszymi doradcami będziemy monitorować sytuację na rynkach kapitałowych i w przypadku pojawienia się sprzyjających okoliczności, podejmiemy dalsze decyzje. Bank Pocztowy w dalszym ciągu realizuje i będzie realizował założoną strategię, dynamicznie pozyskując klientów i polepszając wyniki biznesowe i finansowe. W tym roku Bank pozyskał też ponad 90 mln zł w drodze emisji obligacji oraz poprzez pożyczkę podporządkowaną, co pozwoli na wzmocnienie jego bazy kapitałowej – powiedział Tomasz Bogus, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

Doradcami Banku w procesie upublicznienia są: Dom Maklerski BZ WBK S.A. (Oferujący i Wyłączny Menedżer Oferty), Bank Zachodni WBK S.A. (Doradca Finansowy), Allen & Overy, A. Pędzich sp. k. (Doradca prawny) oraz Ernst & Young Sp. z o.o. (Audytor). Bank Pocztowy odnotowuje dobre wyniki sprzedażowe, potwierdzające skuteczność wybranej strategii. W I połowie 2011 r. liczba kont osobistych w Banku zwiększyła się o 74 tysiące i na koniec czerwca tego roku ich liczba wynosiła 405 tysięcy. Tym samym Bank Pocztowy znalazł się w pierwszej czwórce na rynku, pod względem dynamiki wzrostu liczby rachunków indywidualnych.*

Wypracowanie tak dobrych rezultatów możliwe było m.in. dzięki rozległej sieci sprzedaży usług Banku (łącznie ponad 2,1 tys. punktów). Na sieć dystrybucyjną Banku składają się: Pocztowe Stanowiska Finansowe, Oddziały i placówki Banku, Spółka Dystrybucyjna oraz Mikrooddziały zlokalizowane na terenie placówek Poczty Polskiej, których liczba zwiększyła się od początku 2011 roku do 70 (o 50 więcej niż na początku bieżącego roku). Bank poprzez opartą na współpracy z głównym akcjonariuszem sieć, zgodnie z obraną strategią, dociera ze swoją ofertą przede wszystkim do osób z miejscowości do 50 tys. mieszkańców, do emerytów i rencistów, a także do osób dotychczas niekorzystających z usług finansowych.

*Źródło: Ranking PRNews z 10.09.2011 r. Ranking opisuje sytuację na rynku kont osobistych (rachunki osobiste, z pominięciem kont oszczędnościowych) w Polsce, w pierwszym półroczu 2011 r.

Bank Pocztowy