Bank PKO BP w technologii Rozszerzonej Rzeczywistości
PKO Bank Polski chce być liderem nowoczesnej edukacji finansowej dla najmłodszych, szczególnie tej opartej na rozwiązaniach najnowszej generacji, metodologii i innowacyjnych produktach. Dlatego ruszył właśnie z aplikacją Brawo Bank w technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (AR).
Bank, jako jeden z nielicznych w kraju od wielu lat prowadzi edukację finansową dla najmłodszych w wieku 5-13 lat zarówno poprzez kompleksowe produkty – takie jak PKO Junior czy Szkolne Kasy Oszczędności, jak i działania komunikacyjne.
Aby przybliżyć dzieciom świat finansów spółka wydaje także kwartalnik „Brawo Bank” obecny na rynku w trzech wersjach: papierowej, elektronicznej oraz mobilnej.
Teraz, dzięki możliwościom, jakie daje technologia AR, czytelnicy „Brawo Banku” uzyskują dostęp do dodatkowych treści, m.in. artykułów oraz gier i łamigłówek w trójwymiarowej odsłonie – informuje firma. Urządzenia elektroniczne w rękach dzieci to już codzienność i cieszy fakt, że coraz częściej są one wykorzystywane do zainteresowania nauką. Dlatego PKO Bank Polski, jako lider nowoczesnych rozwiązań, wyprzedzając innych, wprowadza aplikację z wykorzystaniem technologii Rozszerzonej Rzeczywistości Brawo Bank – tłumaczy Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej.
Co to jest Rozszerzona Rzeczywistość (ang. Augmented Reality)?
To system za pomocą którego mogą łączyć się wymiary – rzeczywisty z wirtualnym tworząc nową jakość w interaktywnym czasie. AR jest wykorzystywana w różnych obszarach nauki i biznesu, np. w branży szkoleniowej, medycznej, czy lotniczej. Coraz częściej jest też stosowana w edukacji, jako element wielu kursów. Niezaprzeczalną korzyścią AR jest uatrakcyjnienie przekazu i zachęcenie do zainteresowania tematem, co w przypadku edukacji finansowej dzieci jest dużym wsparciem.
I dodajmy, dobry pomysł na przyszłe związanie z firmą i jej produktami najmłodszych.
Leszek Sadkowski