Bank Pekao: z najnowszej wersji aplikacji PeoPay mogą już korzystać wszyscy klienci
– Przy tworzeniu najnowszej wersji aplikacji wsłuchiwaliśmy się przede wszystkim w opinie naszych klientów, testujących aplikację. W odpowiedzi na ich potrzeby będziemy też dodawać do aplikacji kolejne funkcjonalności i usługi, niekoniecznie związane bezpośrednio z bankowością. Wyzwaniem dla nas, ale zarazem czymś z czego jesteśmy szczególnie dumni było stworzenie kolejnej wersji PeoPay całkowicie wewnątrz banku, co dało nam elastyczność i uniezależniło od polegania na zewnętrznym partnerze technologicznym – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao.
Najnowsza wersja aplikacji PeoPay jest szybsza, bardziej intuicyjna i już dziś ma nowy moduł inwestycyjny, a także jeszcze sprawniejszy moduł realizacji przelewów. Za kilka tygodni będzie można w niej kupić bilety komunikacji miejskiej i opłacić parking. Ale to na pewno nie koniec zmian.
Bilety komunikacyjne w PeoPay
Bilet na metro, tramwaj czy autobus będzie można kupić w aplikacji bez potrzeby szukania biletomatu lub sklepu. Wystarczy zalogować się do aplikacji PeoPay, wybrać zakładkę „bilety komunikacyjne”, miasto i rodzaj biletu. Obecnie trwa pilotaż systemu, a nowa usługa będzie dostępna dla wszystkich użytkowników już niebawem.
Czytaj także: Samoobsługa w Pekao: bank rozszerzył listę dyspozycji w serwisie Pekao24 i aplikacji PeoPay >>>
– Nowa aplikacja PeoPay to nowoczesna aplikacja mobilna stworzona w całości przez zespoły Banku Pekao. Prace projektowe wymagały ścisłej współpracy wielu jednostek banku: biznesowych, IT oraz bezpieczeństwa. Wymagania wydajnościowe stawiane przed aplikacjami mobilnymi zostały zaadresowane poprzez zastosowanie najnowszych dostępnych technologii, jakich nie powstydziłby się nowoczesny start-up. Nasi klienci zyskali nową platformę mobilną, która dzięki nowoczesnej architekturze umożliwi szybkie i bezpieczne dodawanie w przyszłości nowych funkcjonalności – mówi Marek Lenz, dyrektor Centrum IT Banku Pekao.
Na koniec września 2021 PeoPay miał blisko 2 miliony aktywnych użytkowników. Szybko rozwijającą się odnogą PeoPay jest aplikacja dla dzieci do 13 roku życia PeoPay KIDS z blisko 60 tys. użytkowników, którzy zgromadzili 44 mln zł depozytów, około 90 proc. z nich ma karty płatnicze.