Bank Pekao szuka wśród start-upów dostawcy innowacyjnych rozwiązań do analizy opinii

Bank Pekao szuka wśród start-upów dostawcy innowacyjnych rozwiązań do analizy opinii
Bank Pekao - Logo (źródło: Pekao S.A.)
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Pekao będzie przyjmował do 14 grudnia 2020 r. zgłoszenia w ramach konkursu dla startupów i firm technologicznych, które zaproponują rozwiązania z obszaru zautomatyzowanej analizy opinii użytkowników aplikacji mobilnych, podał bank.

Bank Pekao szuka dostawcy innowacyjnego rozwiązania, które umożliwi szybką analizę komentarzy i opinii na temat aplikacji mobilnych banku, którymi podzielili się ich użytkownicy w sklepach z aplikacjami – Google Play i App Store. Bank chce zaprosić do współpracy startupy i firmy technologiczne. Do 14 grudnia mogą one zgłaszać propozycje swoich rozwiązań. Następnie, spośród nadesłanych projektów, bank wyłoni te, które najlepiej odpowiedzą na postawione wyzwanie i zaprosi je do zaprezentowania pomysłów w formie sesji pitchingowej online” – czytamy w komunikacie. 

Czytaj także: Bank Pekao: zysk netto grupy w III kw. 2020 roku wyniósł 370,9 mln zł, powyżej oczekiwań >>>

Szansa na podjęcie dłuższej współpracy z Pekao

Zwycięzca dostanie możliwość przetestowania swojego rozwiązania w formie PoC (proof of concept), a także w przypadku jego wdrożenia w organizacji, zyska szansę na podjęcie dłuższej współpracy z Pekao.

„Jestem przekonany, że dzięki konkursowi, możemy znaleźć rzetelnych, a zarazem kreatywnych partnerów do współpracy i obiecujące, zgodne z oczekiwaniami banku rozwiązania. Startupy zaś, będą mogły sprawdzić w praktyce, użyteczność swoich pomysłów, a w przypadku wygranego projektu – damy im możliwość przetestowania go w dużej i renomowanej instytucji finansowej. To realna wartość dla obu stron” – powiedział dyrektor departamentu innowacji i płatności w Banku Pekao Bartosz Zborowski, cytowany w komunikacie.

Kilka kryteriów do spełnienia

Zgłaszane przez startup rozwiązanie, by móc zostać rozpatrzone i walczyć o zwycięstwo, musi spełniać kilka kryteriów. Narzędzie musi być na tyle inteligentne, by rozumieć sens zamieszczanych przez klientów komentarzy, mimo błędów ortograficznych i stylistycznych. Powinno potrafić skategoryzować opinię pod kątem sentymentu wypowiedzi i utworzyć na tej podstawie statystykę. Dodatkowo, rozwiązanie musi być automatycznie zintegrowane z aplikacjami mobilnymi oraz dawać możliwość manualnego dodawania uwag z innych kanałów informacji np. skrzynki mailowej, podano także.

Jako bank wsłuchujemy się w opinie klientów, zależy nam, aby żaden z komentarzy nie został pominięty.

„Ich ogromna ilość zachęca nas do poszukiwania automatyzacji prostych, a zarazem żmudnych i czasochłonnych procesów, a takim właśnie jest manualna analiza komentarzy na temat aplikacji mobilnych. Znalezienie odpowiedniego rozwiązania oraz dostawcy pozwoli nam jeszcze uważniej wsłuchać się w głos klienta” – dodał dyrektor biura laboratorium innowacji w Banku Pekao Jan van der Saar, cytowany w komunikacie.

Bank Pekao jest częścią grupy PZU – największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Aktywa razem banku wyniosły 203,32 mld zł na koniec 2019 r.

Źródło: ISBnews