Bank Pekao: przelew na telefon dostępny także dla MŚP i korporacji
Od 1 marca 2021 r. klienci biznesowi Banku Pekao mogą wykonywać przelew na numer telefonu indywidualnego odbiorcy płatności, zrejestrowanego w bazie Polskiego Standardu Płatności (PSP) – w systemie BLIK. Do tej pory, taką możliwość mieli wyłącznie klienci indywidualni. Swój numer telefonu z numerem rachunku bankowego w bazie PSP powiązało już ponad 7 milionów Polaków, a liczba ta ciągle rośnie.
Limit pojedynczej transakcji realizowanej przez PekaoBiznes24 wynosi 10 tys. zł., a liczba przelewów w danym dniu jest nieograniczona. Ich zlecenie jest możliwe całą dobę przez 7 dni w tygodniu.
Czytaj także: Bank Pekao: 184,8 mln zł zysku netto grupy w IV kw. 2020 roku, będzie pilotaż ugód z frankowiczami i nowa strategia >>>
Zalety przelewów na telefon
Niewątpliwymi zaletami przelewów na telefon jest ich realizacja w czasie rzeczywistym oraz fakt, że nadawca nie musi znać numeru konta odbiorcy, a zatem nie poświęca czasu na to, aby go uzyskać i wprowadzić do formularza przelewu.
– Wszystko odbywa się ekspresowo i bezgotówkowo, co jest szczególnie istotne w trakcie obostrzeń pandemicznych związanych z Covid-19. Dlatego bardzo nam zależało, aby udostępnić tę usługę naszym klientom firmowym w możliwie najkrótszym czasie, a to, że jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy ją w segmencie korporacyjnym i MŚP, stanowi dla nas dodatkowy powód do zadowolenia – mówi Magdalena Zmitrowicz, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A., nadzorująca Pion Bankowości Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Przelew na telefon pozwoli przedsiębiorcom na przykład na szybkie zasilenie rachunku pracownikowi na potrzeby zapłacenia przez niego faktury, dokonania zakupu firmowego, czy wypłacenia mu zaliczki na poczet przyszłego wynagrodzenia.
– Ta forma płatności sprawdzi się także w tych branżach, w których firma prowadzi rozliczenia z klientami detalicznymi. Może służyć m.in. do przelewania środków w ramach zwrotów, reklamacji czy innej formy roszczenia ze strony indywidualnego odbiorcy, a także do szybkiej wypłaty środków beneficjentom ubezpieczeń lub innych świadczeń, np. socjalnych – mówi Jerzy Kwieciński, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej.
Pilotaż PZU
Pilotaż wykorzystania przelewu na telefon jako formy wypłaty odszkodowań rozpoczęło w lutym PZU S.A. Pierwsze odszkodowania wypłacane Blikiem zostały już zrealizowane i – jak podkreśla ubezpieczyciel – rozwiązanie spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony klientów.
– Płatności na numer telefonu są najszybszą możliwą formą rozliczenia i chcemy to wykorzystać również w obszarze obsługi szkód i świadczeń. Wyobraźmy sobie sytuację wystąpienia zjawisk atmosferycznych o charakterze katastroficznym, które często skutkują uszkodzeniami domów, mieszkań czy samochodów naszych klientów. Bardzo szybka dostępność środków pozwoli klientom natychmiast podejmować niezbędne działania – mówi Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający ds. obsługi szkód i świadczeń w PZU.
Zastosowanie płatności na telefon może być używane nieregularnie lub cyklicznie w zależności od zapotrzebowania. Umożliwia szybkie rozliczenia, na przykład w czasie rozmowy, kiedy to firma nie posiada jeszcze rachunku bankowego klienta, a zależy jej na szybkim przelaniu pieniędzy. Taka forma upraszcza proces i zmniejsza zakres danych oraz dokumentów, potrzebnych do wysłania przelewu. Wystarczy tylko imię, nazwisko oraz numer telefonu odbiorcy płatności.