Bank Pekao po raz jedenasty z rzędu wśród najlepszych pracodawców

Bank Pekao po raz jedenasty z rzędu wśród najlepszych pracodawców
Źródło: Bank Pekao
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Pekao S.A. uzyskał certyfikat Top Employers i po raz jedenasty z rzędu znalazł się w gronie najlepszych pracodawców w Polsce. Wyróżnienie świadczy o zaangażowaniu organizacji w tworzenie lepszego środowiska pracy, poprzez wdrażanie wysokich standardów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i praktyk HR. Znakiem Top Employers doceniane są firmy, które wspierają rozwój zawodowy swoich pracowników, a jednocześnie działają transparentnie, bazując na przyjętym systemie wartości i jasnych zasadach.

Certyfikat Top Employers identyfikuje firmy, które wyróżniają się najlepszymi praktykami z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Każda z firm uczestnicząca w projekcie Top Employers podlega jednolitym, obiektywnym kryteriom oceny, opartym na międzynarodowych standardach HRM. Sprostanie im jest warunkiem otrzymania prestiżowego znaku certyfikacji. Ocenie podlega kwestionariusz, obejmujący 6 domen składających się z 20 tematów, takich jak m.in: strategia HR, środowisko pracy, pozyskiwanie talentów, szkolenia i rozwój, well-being, różnorodność i integracja. Badanie prowadzone jest wśród znaczących pracodawców na całym świecie.

Czytaj także: Bank Pekao z najlepszą bankową infolinią >>>

– Cieszymy się, że po raz kolejny Bank Pekao został wyróżniony w programie Top Employers Institute. To zaszczyt znaleźć się w najlepszym gronie pracodawców w Polsce i na całym świecie. Szczególnie, że w ubiegłym roku musieliśmy inaczej spojrzeć na obszar zarządzania zasobami ludzkimi, wprowadzić nowe rozwiązania, które musiały zostać dostosowane do sytuacji związanej z pandemią COVID-19 – powiedział Zbigniew Chmiel, Dyrektor Pionu Zasobów Ludzkich w Banku Pekao.

Tegoroczna edycja programu jeszcze bardziej zyskała na znaczeniu

W 2020 roku pracodawcy musieli się bowiem zmierzyć z zupełnie nowymi, niespotykanym dotychczas wyzwaniami jakie przyniosła pandemia. Jeszcze dwanaście miesięcy temu nikt nie spodziewał się, że koronawirus tak drastycznie zmieni nasze życie. W marcu ubiegłego roku jednym z najważniejszych priorytetów dla większości organizacji stało się zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom, co w wielu przypadkach oznaczało przejście w tryb pracy zdalnej.

– Ten sukces to w największej mierze sukces naszych pracowników, którzy, mimo przeciwności losu i niejednokrotnie ciężkich warunków pracy w pandemii, chcieli dalej rozwijać się zawodowo i zdobywać nowe kompetencje. Naszym zadaniem było stworzenie warunków ku temu, bo doskonale zdajemy sobie sprawę, że to właśnie ludzie są filarem naszej działalności – dodaje Zbigniew Chmiel.   

Dbanie o zdrowie fizyczne i psychiczne pracowników w czasie pandemii

W czasie pandemii w Banku Pekao zadbano nie tylko o ograniczenie możliwości zakażenia koronawirusem i bezpieczeństwo klientów i pracowników, ale również o ich komfort psychiczny. Dla wszystkich swoich pracowników, łącznie z tymi, którzy nie mogli skorzystać z pracy zdalnej i musieli pozostać w oddziałach, bank przygotował m.in. webinaria poruszające zagadnienia radzenia sobie ze stresem i obawami w czasie pandemii.

W ramach tegorocznego programu Top Employers certyfikowano i nagrodzono ponad 1600 najlepszych pracodawców w 120 krajach na pięciu kontynentach. Nagrodzone organizacje pozytywnie wpływają na życie ponad 7 milionów pracowników na całym świecie.  

Źródło: Bank Pekao SA