Bank Millennium w bankowości elektronicznej udostępnia konta z innych banków
W ramach usługi Finanse 360°, po zakończeniu procesu dodawania rachunku z innego banku, klient może widzieć stan konta oraz sprawdzać historię transakcji na dodanym rachunku. Przeszukiwanie historii możliwe jest po słowach kluczowych w wybranym okresie, po określonej kwocie oraz po określonym typie transakcji. Klient może też zarządzać zgodami na dostęp do informacji z innych banków.
– Dyrektywa PSDII otworzyła możliwość wprowadzenia niespotykanych dotychczas na rynku usług. Chcemy wykorzystać jej potencjał. Dzięki usłudze Finanse 360° klienci zyskują pełniejszy obraz swoich finansów i większą wygodę w zarządzaniu środkami zdeponowanymi w różnych bankach. Informacje dostępne są w jednym miejscu i nie ma potrzeby pamiętania dodatkowych loginów i haseł. To dopiero pierwsze z rozwiązań, jakie planujemy udostępniać w ramach usługi. Widzimy bardzo wiele możliwości zastosowania dostępu do informacji o rachunkach w celu zapewnienia jak najbardziej interesujących dla klientów rozwiązań. Mogą służyć do weryfikacji tożsamości potencjalnego klienta czy oceny zdolności kredytowej. Dzięki dyrektywie możliwe też będzie udostępnienie takich usług, jak np. inicjowanie przelewów z kont w innych bankach – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
Zakres informacji dostępnych dla klienta po podłączeniu danych z innych banków jest zależny od informacji udostępnianych w ramach usługi przez te instytucje. Klient może mieć dostęp do informacji na temat kont bieżących, oszczędnościowych i kart kredytowych w innych bankach. Obecnie w ramach usługi dostępnych jest aż sześć banków: Alior Bank, ING, mBank, Pekao, PKO BP oraz Santander.
Jak rozpocząć korzystanie z usługi?
Aby rozpocząć korzystanie z usługi, wystarczy:
- kliknąć w link znajdujący się w sekcji Moje środki lub na banerze na stronie głównej w bankowości elektronicznej;
- udzielić zgody na dostęp do informacji o rachunku z wybranego banku;
- po przekierowaniu na stronę innego banku zalogować się na tej stronie;
- zdecydować, które konta mają być widoczne w Millenecie i aplikacji mobilnej.
Regulamin usługi Finanse 360°oraz udzielone przez klienta zgody, ich szczegóły, wycofania i odnowienia, są dostępne w serwisie internetowym Millenet i aplikacji mobilnej. Klient może wyłączyć usługę w dowolnym momencie. Korzystanie z niej jest bezpłatne.