Bank i Klient: Ponad 15 mln aktywnych rachunków bankowości internetowej
Jacek Gieorgica
Tendencja w zakresie aktywnegowy – korzystania elektronicznych kanałów dostępu wśród klientów indywidualnych jest wyjątkowo stabilna – w dalszym ciągu prawie co druga osoba posiadająca taką możliwość loguje się do swojego banku przez internet. Klienci są w większości zadowoleni z posiadanych rachunków, a łatwa i przejrzysta bankowość internetowa to ich zdaniem jeden z kluczowych warunków, jakie powinno spełniać dzisiaj idealne konto.
Systematyczny wzrost umów
Na koniec czerwca 2016 r. banki miały podpisanych 31,5 mln umów z klientami bankowości internetowej. W II kw. br. liczba ta zwiększyła się nominalnie o 687 tys., czyli o 2,23% w ujęciu kwartalnym i nieco ponad 12,5% w ujęciu rocznym. Pomijając istotny skokowy wzrost liczby umów w II i III kw. 2015 r., kwartalna dynamika zmian w sferze obowiązujących umów bankowości internetowej od dłuższego czasu utrzymuje się na zbliżonym poziomie, nieprzekraczającym 2,5%. W trzech ostatnich okresach obserwujemy nieznaczne przyspieszenie w tej kategorii, jednak rynek powoli ulega nasyceniu i nie należy raczej oczekiwać spektakularnych zmian. Nowe umowy będą dotyczyć przeważnie nowych klientów, w dużej mierze ludzi młodych, wkraczających na rynek pracy i dopiero zaczynających swoją przygodę z bankowością. Dla nich kwestia poruszania się w internecie i korzystanie z aplikacji mobilnych są intuicyjne. W przypadku klientów dotychczasowych oczekiwać należy raczej dalszej racjonalizacji wykorzystania posiadanych rachunków bankowych, z których na w lipcu akcja ZBP i Comperii pt. „Miliony Polaków”. Jak wynika z przeprowadzonego w jej czasie badania, w którym udział wzięło łącznie ponad 22 tys. internautów, większość klientów korzystających z usług bankowych posiada więcej niż jeden rachunek (66%). Jednocześnie ponad 80% korzysta aktywnie tylko z jednego lub dwóch z nich.
– Badanie to cenne źródło informacji dla środowiska bankowego. Zależy nam na tym, aby dobrze znać preferencje i oczekiwania klientów. Wierzymy, że opinie i wnioski zebrane w akcji „Miliony Polaków” będą mogły stać się inspiracją przy dzisiaj większość wiąże się już z jakimś rodzajem opłat za prowadzenie, choć, jak przyznają sami klienci w sondażu – są oni skłonni ponosić opłaty za rachunek bankowy pod warunkiem, że spełnia ich oczekiwania. tworzeniu przyszłych ofert produktowych – mówi dr Mieczysław Groszek, wiceprezes Związku Banków Polskich
Na większą liczbę posiadanych rachunków wpływa wyższy wiek, ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI