Bank i Klient: Ponad 15 mln aktywnych rachunków bankowości internetowej

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Po II kw. br. liczba aktywnych umów indywidualnych klientów bankowości interentowej po raz pierwszy przekroczyła 15 mln. W okresie kwiecień-czerwiec przybyło ich łącznie 331 tys., a od początku początku roku - 660 tys.

Jacek Gieorgica

Tendencja w zakresie aktywnegowy – korzystania elektronicznych kanałów dostępu wśród klientów indywidualnych jest wyjątkowo stabilna – w dalszym ciągu prawie co druga osoba posiadająca taką możliwość loguje się do swojego banku przez internet. Klienci są w większości zadowoleni z posiadanych rachunków, a łatwa i przejrzysta bankowość internetowa to ich zdaniem jeden z kluczowych warunków, jakie powinno spełniać dzisiaj idealne konto.

Systematyczny wzrost umów

Na koniec czerwca 2016 r. banki miały podpisanych 31,5 mln umów z klientami bankowości internetowej. W II kw. br. liczba ta zwiększyła się nominalnie o 687 tys., czyli o 2,23% w ujęciu kwartalnym i nieco ponad 12,5% w ujęciu rocznym. Pomijając istotny skokowy wzrost liczby umów w II i III kw. 2015 r., kwartalna dynamika zmian w sferze obowiązujących umów bankowości internetowej od dłuższego czasu utrzymuje się na zbliżonym poziomie, nieprzekraczającym 2,5%. W trzech ostatnich okresach obserwujemy nieznaczne przyspieszenie w tej kategorii, jednak rynek powoli ulega nasyceniu i nie należy raczej oczekiwać spektakularnych zmian. Nowe umowy będą dotyczyć przeważnie nowych klientów, w dużej mierze ludzi młodych, wkraczających na rynek pracy i dopiero zaczynających swoją przygodę z bankowością. Dla nich kwestia poruszania się w internecie i korzystanie z aplikacji mobilnych są intuicyjne. W przypadku klientów dotychczasowych oczekiwać należy raczej dalszej racjonalizacji wykorzystania posiadanych rachunków bankowych, z których na w lipcu akcja ZBP i Comperii pt. „Miliony Polaków”. Jak wynika z przeprowadzonego w jej czasie badania, w którym udział wzięło łącznie ponad 22 tys. internautów, większość klientów korzystających z usług bankowych posiada więcej niż jeden rachunek (66%). Jednocześnie ponad 80% korzysta aktywnie tylko z jednego lub dwóch z nich.

– Badanie to cenne źródło informacji dla środowiska bankowego. Zależy nam na tym, aby dobrze znać preferencje i oczekiwania klientów. Wierzymy, że opinie i wnioski zebrane w akcji „Miliony Polaków” będą mogły stać się inspiracją przy dzisiaj większość wiąże się już z jakimś rodzajem opłat za prowadzenie, choć, jak przyznają sami klienci w sondażu – są oni skłonni ponosić opłaty za rachunek bankowy pod warunkiem, że spełnia ich oczekiwania. tworzeniu przyszłych ofert produktowych – mówi dr Mieczysław Groszek, wiceprezes Związku Banków Polskich

Na większą liczbę posiadanych rachunków wpływa wyższy wiek, ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI