Bank Gospodarstwa Krajowego przygotowuje nowy system bankowości elektronicznej dla swoich klientów

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
BGK podpisał dzisiaj umowę na dostawę nowego systemu bankowości elektronicznej. Wartość projektu wynosi ponad 13 mln zł. Wykonawcą usługi będzie CA Consulting - spółka zależna Comarch S.A.

Stworzenie nowoczesnego systemu bankowości elektronicznej BGK@24Biznes wesprze realizację strategii banku. Będą z niego korzystać klienci instytucjonalni, bo tylko takich obsługuje państwowy bank rozwoju BGK. Wśród nich są przedsiębiorstwa ze wszystkich sektorów, spółki komunalne, samorządy i jednostki budżetu centralnego (m.in. szpitale, sądy, uczelnie wyższe).

Wartość zamówienia wyniesie 13 476 239,10 zł brutto i obejmie wdrożenie oraz 5 letni serwis. Nowy system bankowości elektronicznej będzie spełniał najwyższe standardy bezpieczeństwa, a dodatkowo zwiększy się intuicyjność obsługi oraz zakres funkcjonalny. Będzie to nowoczesne narzędzie, posiadające również wersję mobilną, które zastąpi obecny system, wykorzystywany przez Bank od ponad 10 lat.

– Nowa bankowość elektroniczna jest jednym z projektów, których realizację zakłada strategia Banku Gospodarstwa Krajowego na lata 2014-2017. Uruchomienie nowego systemu bankowości elektronicznej oznacza jeszcze wyższą jakość obsługi dla klientów naszego banku – powiedziała Barbara Kałdowska – Zastępca dyrektora Departamentu Zarządzania Produktami, kierownik projektu w BGK – Stworzymy rozwiązanie, które będzie spełniało standardy rynkowe, a w przypadku niektórych funkcjonalności nawet je przewyższy.

Wdrożenie odbędzie się etapowo, dzięki czemu klienci szybciej zobaczą pierwsze efekty prac. W III kwartale 2015 r. udostępnione zostaną najważniejsze funkcjonalności, a ich zakres będzie szerszy względem obecnie wykorzystywanego systemu BGK@24BIZNES. Wzrośnie wygoda użytkowania serwisu, zmieni się szata graficzna, a nawigacja stanie się bardziej intuicyjna. Klient będzie miał możliwość personalizacji widoku serwisu, tzn. sam zdecyduje o układzie elementów i zakresie prezentowanych informacji.

W drugim etapie, którego zakończenie planowane jest na początku 2016 r. udostępnione zostaną  kolejne funkcjonalności  w postaci m.in. wersji mobilnej serwisu oraz nowych metod logowania.

Ostatni, trzeci etap dostarczy dodatkowe moduły, dzięki którym system będzie w pełni dostępny i pozwoli na kompleksową obsługę on-line.

Źródło: Bank Gospodarstwa Krajowego