Assistance przydatne na drodze
Starter, firma oferująca assistance drogowe, przygotowała zestawienie awarii, z jakimi borykali się polscy kierowcy podczas tegorocznych wakacji.
Według danych zebranych przez mechaników Startera z prawie 9 tys. wezwań otrzymanych między 1 czerwca a 29 sierpnia br. najwięcej, bo aż 23 proc. wszystkich awarii, dotyczyło problemów z silnikiem.
Drugie miejsce zajęły kłopoty z akumulatorem (15 proc.), trzecie – usterki kół (9 proc.). Często drogę na urlop i z powrotem uprzykrzały Polakom także poważne usterki związane ze skrzynią biegów (np. awarie sprzęgła) albo drobne, choć irytujące kłopoty wynikające z roztargnienia, jak zatrzaśnięcie czy uszkodzenie kluczyków.
„Dzięki nabytemu w ostatnich latach doświadczeniu oraz know how ADAC – niemieckiego partnera firmy – mechanicy Starter mogli zaradzić 51 procentom tych uszkodzeń, naprawiając auta już na drodze i tym samym ratując swoim klientom zagrożone urlopy.” – informuje Marek Zefirian, prezes zarządu Startera.
Źródło: PIU