Akcjonariusze PKO BP zdecydowali: 1,33 zł dywidendy na akcję za 2018 r.
Akcjonariusze PKO Banku Polskiego zdecydowali o przeznaczeniu 1,66 mld zł z zysku netto za 2018 r. na dywidendę, tj. o wypłacie 1,33 zł na akcję, podał bank.
Akcjonariusze PKO Banku Polskiego zdecydowali o przeznaczeniu 1,66 mld zł z zysku netto za 2018 r. na dywidendę, tj. o wypłacie 1,33 zł na akcję, podał bank.
Sprzedaż detaliczna wyrównana sezonowo w Polsce odnotowała wzrost o 6,1% r/r w marcu 2019 r., podał unijny urząd statystyczny Eurostat.
W I kwartale 2019 r. zarejestrowano 139,8 tys. nowych samochodów osobowych, 17 tys. aut dostawczych, 7,5 tys. samochodów ciężarowych, 7,4 tys. przyczep i naczep oraz 3,5 tys. motocykli i 3 tys. motorowerów, wynika z raportu kwartalnego KPMG w Polsce i PZPM pt. „Branża motoryzacyjna.Edycja Q2/2019”. Według ekspertów bardzo dynamicznie rośnie liczba rejestracji samochodów elektrycznych, których Polacy zarejestrowali blisko 80% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Wskaźnik Menadżerów Logistyki Markit PMI dla usług strefy euro wyniósł 52,8 pkt w kwietniu 2019 r. wobec 53,3 pkt miesiąc wcześniej, poinformowała firma Markit, specjalistyczny dostawca badań gospodarczych, prezentując finalne dane.
Bank Handlowy odnotował 59,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2019 r. wobec 145,84 mln zł zysku rok wcześniej, podał bank w raporcie.
Od kwietnia 2018 roku przewoźnicy zostali obciążeni nowym obowiązkiem – zgłoszenia oraz aktualizacji informacji o przewożonych towarach w systemie SENT, czyli elektronicznym rejestrze zgłoszeń stworzonym specjalnie na potrzeby realizacji ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów.
Wzrosty cen mieszkań w minionym roku ostro przyśpieszyły, osiągając miejscami dwucyfrową dynamikę. Kontynuacja tej tendencji może wydawać się w przewidywalnej przyszłości czymś w pełni naturalnym.
Czy sytuację w której klienci dysponują coraz niższymi budżetami, a jednocześnie rosną ich oczekiwania można wykorzystać jako okazję do zdobycia przewagi konkurencyjnej?
Często stosowane w branży handlowej hasła „personalizacja” i „sprzedaż wielokanałowa” nie są już tylko koncepcjami, nad którymi pracują detaliści. Coraz więcej z nich aktywnie wdraża innowacyjne rozwiązania technologiczne i stopniowo przechodzi na inteligentne środowisko, aby zyskać przewagę nad konkurencją w gospodarce na żądanie. Oceniając to, w jakim stopniu firmy spełniają kryteria definiujące dzisiejsze inteligentne przedsiębiorstwo, można zaobserwować kilka kluczowych czynników wskazujących na zaangażowanie sektora handlu detalicznego w proces transformacji.
Celem atakujących sektor energetyczny są nie tylko zyski, ale też działania o charakterze szpiegowskim czy wywieranie nacisków politycznych. Punktem dostępu do zakładowej sieci są często pracownicy, którzy padają ofiarami tzw. spear phishingu. Efektem może być zablokowanie kontroli nad urządzeniami, a nawet całkowity paraliż systemów.
Karnety sportowe i darmowe ubezpieczenie zdrowotne nie działają już tak zachęcająco dla pracowników, jak jeszcze kilka lat temu. W błędzie są jednak firmy, które uważają, że przyciągną do siebie nowych kandydatów za pomocą wymyślnych benefitów, ponieważ te bardzo często mijają się z prawdziwymi potrzebami zatrudnionych. Dlatego niektóre, bardziej świadome tego przedsiębiorstwa, zdecydują się na włączenie pracowników w wyboru tychże świadczeń, zyskując pewność, że będą one zawsze odpowiednie dla ich zespołów.
Czekająca na nas już po przebudzeniu poranna kawa, ogrzany dom po powrocie z pracy czy lodówka, która podaje nam przepisy potraw, jakie możemy przyrządzić ze znajdujących się w niej produktów. To tylko część drobnych udogodnień wynikających z loT.
Ochrona środowiska i sztuczna inteligencja – pomijany fragment wykładu Donalda Tuska
Idea Bank miał w 2018 roku 1,9 mld zł straty, Getin Bank – 950 mln zł.
W stołecznych historycznych murach niewiele biur świeci dziś pustkami – przyciągają one jak magnes renomowane firmy, preferujące budynki z ciekawą historią zamiast przeszklonych drapaczy chmur.
Rekordowo tanie kredyty i słabo oprocentowane lokaty, to konsekwencje prowadzenia przez Radę Polityki Pieniężnej liberalnej polityki kredytowej. Cieszą się z niej kredytobiorcy, a martwi ona deponentów, których oszczędności spoczywające na bankowych lokatach szybciej podgryzane są przez inflację niż dopisywane są do nich odsetki.
Globalne inwestycje w technologie i usługi umożliwiające cyfrową transformację rosną w dwucyfrowym tempie. International Data Corporation szacuje, że w tym roku globalne wydatki na cyfryzację sięgną prawie 1,2 bln dolarów. W porównaniu z rokiem ubiegłym to znaczący wzrost, bo aż o 17,9%. W co biznes będzie inwestował? Według analityków przede wszystkim w unowocześnianie swoich produktów, usług oraz modeli biznesowych.
W ubiegłym roku do Biura Rzecznika Finansowego wpłynęło prawie 1,8 tys. skarg związanych z kredytami konsumenckimi, co stanowiło 18-procentowy wzrost w ujęciu rocznym. Średnio co czwarta skarga dotyczy problemów z rozliczeniem kredytu przy jego wcześniejszej spłacie. Zgodnie z interpretacją Rzecznika Finansowego i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wszystkie koszty związane z kredytem przy jego wcześniejszej spłacie powinny zostać proporcjonalnie rozliczone.
Rozpoczynający się sezon urlopowo-wakacyjny, Polska jako destynacja urlopowa oraz świadczenia rządowe takie jak Rodzina 500+ i 13. emerytura to najważniejsze czynniki, które wpływają na bardzo optymistyczne prognozy przedstawicieli HoReCa na najbliższe miesiące.
Trwa ostateczne odliczanie przed majówką, którą wielu turystów spędza z biurami podróży, w mniej lub bardziej egzotycznych kurortach. Bo pogoda za granicą pewniejsza, ceny porównywalne, a touroperator zadba o komfort i szczegóły. A zatem, bagaże spakowane, humory dopisują. Co może pójść nie tak?