Internet rzeczy niebezpiecznych
Postępująca cyfryzacja ułatwia konsumentom zarządzanie finansami i realizację płatności, ale rodzi też nowe wyzwania dotyczące bezpieczeństwa, z którymi sektor bankowy będzie musiał się zmierzyć.
Postępująca cyfryzacja ułatwia konsumentom zarządzanie finansami i realizację płatności, ale rodzi też nowe wyzwania dotyczące bezpieczeństwa, z którymi sektor bankowy będzie musiał się zmierzyć.
Zgodnie z danymi Mastercard, w ciągu roku wartość płatności kartami zbliżeniowymi podwoiła się (+107%). Na koniec III kw. 2016 r. ich udział we wszystkich płatnościach kartami z logo Mastercard lub Maestro osiągnął już ponad 66%. Ponadto, liczba kart zbliżeniowych Mastercard aktywnie używanych przez Polaków wzrosła o 34% rok do roku, a o 68% zwiększyła się liczba przeprowadzanych nimi płatności zbliżeniowych. Średnia wartość transakcji wyniosła ok. 45 złotych (11 USD), w porównaniu z kwotą 35 zł w roku ubiegłym.
Mastercard nawiązał współpracę z firmą Fit Pay Inc., której celem jest wprowadzenie funkcji płatności zbliżeniowych w urządzeniach z kategorii wearables i tzw. internetu rzeczy (IoT). W ramach współpracy platforma Fit Pay zostanie zintegrowana z usługą Mastercard Digital Enablement Service (MDES), a obaj partnerzy nawiążą współpracę z firmą Wearatec i innymi producentami w celu udostępnienia posiadaczom kart Mastercard różnych urządzeń umożliwiających bezpieczne wykonywanie płatności zbliżeniowych.
Nowe platformy Mastercard zapewnią bankom i detalistom nowe sposoby komunikacji z konsumentami, a im samym spersonalizowaną obsługę
Usługi wygodnych i bezpiecznych płatności online oparte na rozwiązaniu Mastercard są już dostępne pod markami obu banków dla wszystkich ich klientów
Nowa aplikacja biometryczna do zakupów online eliminuje konieczność zapamiętywania haseł. Mastercard właśnie udostępnia ją w 12 krajach Europy, a kolejne kraje dołączą w 2017 r.
Ankietowani w badaniu Mastercard są entuzjastami cyfryzacji i wierzą w jej pozytywny wpływ na społeczeństwo. W poziomie „ucyfrowienia” Polacy wyprzedzają mieszkańców Europy Zachodniej. Polscy konsumenci są zadowoleni z rozwoju cyfrowych usług finansowych, w tym płatności, z których są już gotowi korzystać z wykorzystaniem urządzeń mobilnych i biometrii
Płacenie kartą w czasie wakacyjnego wyjazdu ma w porównaniu z używaniem gotówki wiele zalet. Żeby jednak w pełni cieszyć się latem i urlopem, należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Poniżej garść bezcennych wskazówek ekspertów firmy Mastercard, które pozwolą beztrosko spędzić czas i skupić się na wypoczynku oraz wakacyjnych przyjemnościach.
MasterCard ogłosiła dziś, że zawarła ostateczną umowę nabycia 92,4% udziałów w Vocalink Holdings Ltd, za około 700 mln GBP (ok. 920 mln USD). Transakcja ta podlega zatwierdzeniu przez odpowiednie urzędy i spełnieniu innych zwyczajowych warunków.
MasterCard wprowadza nowy program partnerski Priceless Specials, w ramach którego za zakupy w wybranych sklepach opłacone kartami MasterCard i Maestro biorącymi udział w programie, konsumenci zyskają dostęp do atrakcyjnych ofert. Nowy program zostanie uruchomiony 1 sierpnia br., zastępując dotychczasową platformę MasterCard Rewards. Propozycja Priceless Specials skierowana jest do posiadaczy kart z logiem MasterCard lub Maestro, dzięki czemu oferty i nagrody będą mogły trafiać do szerokiego grona konsumentów. Skorzystają też banki i detaliści uczestniczący w programie, którzy będą mogli zaoferować swoim klientom dodatkowe korzyści. W efekcie sieci detaliczne będą mogły wyróżnić się na rynku i motywować swoich klientów do częstszych odwiedzin, natomiast banki zdobędą narzędzie zachęcające posiadaczy wydanych przez nie kart płatniczych MasterCard do realizacji większej liczby transakcji bezgotówkowych.
Wartość transakcji wypłaconych ze sklepowych kas wzrosła o 53% w skali roku