Artykuły ze źródła: isbne

Logo BLIK na telefonie i pieniądze
Bezgotówkowo

BLIK bezkonkurencyjny w polskim e-commerce: 324 mln transakcji w III kwartale

Za pomocą BLIK-a wykonano 324 mln transakcji (wzrost o 67% r/r) o wartości 42,9 mld zł (wzrost o 61% r/r) w III kw. 2022 r., podał Polski Standard Płatności (PSP), operator systemu BLIK. Najdynamiczniej rosła w tym okresie liczba płatności w tradycyjnych terminalach płatniczych – w systemie odnotowano aż 67,7 mln tego typu transakcji (+175% r/r), z czego niemal jedną trzecią stanowiły płatności zbliżeniowe.

CZYTAJ WIĘCEJ
sejm
Z rynku finansowego

Sejm: papiery wartościowe gwarantowane przez Skarb Państwa nie będą objęte podatkiem bankowym

Sejm znowelizował ustawę o podatku od niektórych instytucji finansowych oraz ustawy o finansach publicznych, która spod podatku od niektórych instytucji finansowych wyłącza ustawowo gwarantowane przez Skarb Państwa papiery wartościowe, m.in. obligacje, które służą finansowaniu programów prowadzonych przez Bank Gospodarstwa Krajowego lub Polski Fundusz Rozwoju.

CZYTAJ WIĘCEJ
Narodowy Bank Polski
Gospodarka

Dane NBP o bilansie płatniczym pozytywnie zaskoczyły, ale w kolejnych miesiącach deficyt będzie się pogłębiał

Deficyt w obrotach bieżących we wrześniu 2022 r. wyniósł 1.561,0 mln euro wobec konsensusu 2.800,0 mln euro deficytu – podał Narodowy Bank Polski. Eksport wzrósł we wrześniu o 25,5 proc. rdr wobec konsensusu wzrostu o 22,6 proc., a import zwiększył się o 28,9 proc. wobec mediany prognoz wskazującej na wzrost o 26,0 proc.  „Według wstępnego […]

CZYTAJ WIĘCEJ
Ludwik Kotecki
Gospodarka

Ludwik Kotecki z RPP: koszty inflacji dewastujące; potrzebne bardziej stanowcze podwyżki stóp procentowych

Jednorazowa podwyżka stóp procentowych o 25 pkt nic nie daje, więc potrzebne są bardziej stanowcze decyzje. Inaczej będziemy borykać się z inflacją jeszcze kilka lat. A jej koszty są olbrzymie, dewastujące, chyba jeszcze nieuświadomione przez większość społeczeństwa – powiedział członek Rady Polityki Pieniężnej Ludwik Kotecki w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną”.

CZYTAJ WIĘCEJ
Paczkomat InPostu
Firma

InPost ma już ponad 16 mln klientów, czy zacznie oferować usługi finansowe?

W Polsce w III kwartale, mimo ogólnego spowolnienia gospodarczego InPost zwiększył liczbę swoich klientów klientów o 13% r/r do 16,3 mln. Wolumen przesyłek wyniósł 124,1 mln, co oznacza wzrost w porównaniu do II kw., kiedy obsłużono ich 122,8 mln. Liczba urządzeń Paczkomat w Polsce wzrosła od początku roku o 17% do 19 254 – poinformowano dziennikarzy podczas konferencji prasowej spółki.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 30 Z 224