Artykuły ze źródła: Związek Banków Polskich

FTBS 2023, sesja 4
Bankowość spółdzielcza

FTBS 2023: rola banków zrzeszających dla rozwoju systemów IT bankowości spółdzielczej

Banki zrzeszające odgrywają kluczową rolę w rozwoju systemów IT bankowości spółdzielczej, pozwalając na zmniejszenie jednostkowych kosztów rozwiązań informatycznych i zwiększenie dostępności dla mniejszych banków spółdzielczych. Ich zadaniem jest zapewnienie bankom członkowskim dostępu do nowoczesnych technologii oraz narzędzi, które pomogą im zwiększyć efektywność i poprawić jakość usług dla klientów.

FTBS 2023, sesja 1
Bankowość spółdzielcza

FTBS 2023: technologie i back-office na rzecz rozwoju bankowości spółdzielczej – w co inwestować?

Rozwój bankowości spółdzielczej wymaga wykorzystania odpowiednich technologii, które pomagają zwiększać efektywność działania banków spółdzielczych, automatyzować procesy, poprawiać obsługę klienta, zwiększać przychody oraz redukować koszty operacyjne. Banki spółdzielcze chcąc konkurować na rynku z bankami komercyjnymi muszą inwestować w najnowsze rozwiązania technologiczne. Poniżej relacja z I. sesji Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej 2023.

Rolnik na polu na tle traktora
Z rynku finansowego

Wspólny Apel sektorów finansowego i rolniczego do Posłów na Sejm RP ws. skutków
ew. rozszerzenia przepisów o ochronie konsumenckiej na rolników na mocy ustawy
o konsumenckiej pożyczce lombardowej

W imieniu organizacji reprezentatywnych dla rynku finansowego i rynku rolnego
apelujemy o przyjęcie poprawek wprowadzonych 11 maja 2023 r. przez Senat do
projektu Ustawy o konsumenckiej pożyczce lombardowej, która będzie przedmiotem
obrad 76. posiedzenia Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w dniach 24-26 maja 2023 r.

Florin Dănescu
BANK 2023/05

Bankowość i Finanse | Z portfelem przez Europę: Rumunia | Partnerem cyklu jest Polski Standard Płatności, właściciel marki BLIK | W ubiegłym roku nastąpił zwrot w kierunku bardziej wydajnej bankowości

Zarówno na szczeblu europejskim, jak i międzynarodowym, sektory bankowe po kryzysie gospodarczym końca pierwszej dekady 2000 r. są bardziej odporne na występujące szoki. Rok 2022 był punktem zwrotnym, jeśli chodzi o budowę bardziej wydajnej bankowości i silniejszych instytucji bankowych – zaznaczył Florin Dănescu, prezes wykonawczy Rumuńskiego Stowarzyszenia Banków (RAB), w rozmowie z Piotrem Gałązką, dyrektorem Przedstawicielstwa Związku Banków Polskich w Brukseli.

BANK 2023/05

Bankowość i Finanse | Techologie | W e-commerce trzeba zachwycać klienta codziennie

W Allegro jest to niemalże religia – nie wdrażamy usług, które są niewygodne dla klienta, nie robimy zmian, które wkurzą klienta, bo długoterminowo nam się to nie opłaca. Logika jest taka – najpierw zachwycić klienta, a potem się zastanowić, jak to finansowo wszystko spiąć. Mam wrażenie, że takiego myślenia trochę brakuje w bankowości, gdzie inercja klientów jest dużo większa – zaznacza Aleksandra Sroka-Krzyżak, Vice President Strategy and Corporate Development w Allegro. Rozmawiał z nią Przemysław Barbrich.

BANK 2023/05

Nauka i Edukacja Ekonomiczna | Biblioteka Bankowca | Dobre praktyki robotyzacji

Od wielu lat Związek Banków Polskich prowadzi szereg prac na różnych płaszczyznach tematycznych. Jedną z takich inicjatyw jest dynamicznie działający Komitet ds. Jakości Usług Finansowych, który został powołany Uchwałą Zarządu Związku Banków Polskich. Jego celem jest „działanie na rzecz zapewnienia najwyższego poziomu jakości obsługi klientom sektora usług finansowych oraz propagowanie skutecznych metod realizacji strategii jakościowych wśród instytucji z sektora usług finansowych poprzez ułatwianie dostępu do wiedzy na temat zarządzania procesami i jakością.”

X Kongres PIU
Z rynku finansowego

Ubezpieczyciele i banki pracują nad dobrymi praktykami dla rynku produktów CPI w bancassurance

Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) wraz ze Związkiem Banków Polskich (ZBP), w porozumieniu z Urzędem Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF), opracowują dobre praktyki w zakresie ubezpieczeń spłaty kredytu i pożyczki (CPI). Mapę drogową porozumienia ogłoszono podczas X Kongresu PIU w Sopocie. Samoregulacja uzupełni znowelizowaną Rekomendację U, nad którą pracuje UKNF. Celem dobrych praktyk jest podniesienie wartości produktów CPI dla klientów, co oznacza w szczególności nacisk na elementy jakościowe produktów oraz zapewnienie odpowiedniej dystrybucji tych produktów przez banki.

Logo Digital Banking Academy
Bezgotówkowo

W e-commerce trzeba zachwycać klienta codziennie

W Allegro jest to niemalże religia – nie wdrażamy usług, które są niewygodne dla klienta, nie robimy zmian, które „wkurzą” klienta, bo długoterminowo nam się to nie opłaca. Logika jest taka – najpierw zachwycić klienta, a potem zastanowić się, jak to finansowo wszystko spiąć. Mam wrażenie, że takiego myślenia w bankowości, gdzie inercja klientów jest dużo większa, trochę brakuje – zaznacza Aleksandra Sroka-Krzyżak, Vice President Strategy and Corporate Development w Allegro. Rozmawiał z nią Przemysław Barbrich.

STRONA 14 Z 56