Autor: AW

Stanisław Brzeg-Wieluński, redaktor naczelny Miesięcznik Finansowy BANK
BANK 2019/06

Redaktor Naczelny “Miesięcznika Finansowego BANK”: Nasz XXIV ranking

„Klientocentryczność” staje się głównym punktem dyskusji o rozwoju usług bankowych. Banki muszą doceniać nowe grupy klientów, w tym tych młodych, seniorów i osoby dotknięte różnego typu niepełnosprawnościami. I właśnie dlatego postanowiliśmy, w formie ankiety, spytać te konkretne grupy klientów, z jakich banków korzystają, jaka oferta im odpowiada i które banki poleciliby innym.

Statuetka Rankingu Banków Miesięcznika Finansowego BANK
BANK 2019/06

XXIV Ranking Banków Miesięcznika Finansowego Bank 2019 | Wprowadzenie | Po nowemu, ale z uszanowaniem tradycji

XXIV raz nagradzamy najlepsze polskie banki. Tegoroczny „Ranking Banków Miesięcznika Finansowego BANK”, używając modnych w życiu politycznym i społecznym słów, łączy w sobie tradycję i nowoczesność. Tradycja to sposób zbierania danych i część kategorii. Nowoczesność zaś – to nawiązanie do międzynarodowych trendów w tworzeniu tego typu zestawień. W ten sposób chcemy docenić innowacyjność, działania podejmowane w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu oraz poszukiwanie przez banki najlepszych rozwiązań w relacjach z klientami.

BANK 2019/06

XXIV Ranking Banków Miesięcznika Finansowego Bank 2019. Fuzje: Przeżyją tylko najsilniejsi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad liczba banków prowadzących na polskim rynku działalność w formie spółki akcyjnej uległa przeszło czterokrotnej redukcji. W roku 1997 funkcjonowały 83 komercyjne instytucje finansowe, dziś jest ich zaledwie 20 – mniej aniżeli u progu przemian ustrojowych u schyłku roku 1989. A to bynajmniej nie koniec procesu koncentracji polskiej bankowości komercyjnej.

BANK 2019/06

XXIV Ranking Banków Miesięcznika Finansowego Bank 2019. Microsoft – Technologie: Rewolucja (nie tylko) cyfrowa

Cyfrowa transformacja współczesnego rynku finansowego wciąż nabiera tempa, zaś nowatorskie rozwiązania IT dawno już przerosły śmiałe wizje pisarzy science fiction sprzed zaledwie ćwierć wieku. Spektakularne osiągnięcia współczesnej technologii zdają się niekiedy przysłaniać pełny obraz przemian, zachodzących w sektorze bankowym. Ich równie istotnym elementem jest powstawanie nowych modeli biznesowych i organizacyjnych, a także nie mniej rewolucyjna zmiana oczekiwań współczesnych konsumentów.

BANK 2019/06

XXIV Ranking Banków Miesięcznika Finansowego Bank 2019. Bezpieczeństwo: Cyberbezpieczeństwo w leasingu

W dobie wszechobecnego dostępu do globalnej sieci, cyfryzacji oraz nieustającej bezprzewodowej komunikacji pomiędzy ludźmi i urządzeniami, do rangi największego wyzwania urasta cyberbezpieczeństwo. To obszar nieustającej wojny pomiędzy twórcami zabezpieczeń i internetowymi przestępcami. Wyobraźnia i bezwzględność tych drugich stawia przed systemami bezpieczeństwa nie lada wyzwanie.

BANK 2019/06

XXIV Ranking Banków Miesięcznika Finansowego Bank 2019. Debata redakcyjna – Automatyzacja: Banki robotów?

„Jeszcze w zielone gramy…” – cytat z ponadczasowego szlagieru Wojciecha Młynarskiego zdaje się odzwierciedlać sytuację osób zatrudnionych w sektorze bankowym w dobie automatyzacji. Pomimo sukcesywnego przejmowania kolejnych zadań przez zaawansowane systemy teleinformatyczne i postępującej redukcji kadr bankowych – „czynnik ludzki” nie zniknie z instytucji finansowych jeszcze przez wiele lat.

BANK 2019/06

XXIV Ranking Banków Miesięcznika Finansowego Bank 2019. Bezpieczeństwo – System Dokumenty Zastrzeżone: Kradzież tożsamości – główne źródło przychodów!

Przez całe lata kieszonkowcy interesowali się niemal wyłącznie gotówką, a ogołocony z pieniędzy portfel z reguły lądował w skrzynce pocztowej lub koszu na śmieci. Obecnie skradzione dowody tożsamości stanowią dla przestępców łup znacznie cenniejszy aniżeli banknoty, a zjawisko kradzieży tożsamości określane jest mianem przestępstwa XXI stulecia. Fatalne konsekwencje utraty dokumentów ograniczyć można jedynie poprzez budowę społecznej świadomości. Jak należy postępować w takich przypadkach?

BANK 2019/06

Bank i klient. Sonda: Regulacyjny hamulec dla sektora bankowego

Wzrastające z roku na rok koszty funkcjonowania bankowego biznesu w znacznym stopniu stanowią pochodną kolejnych danin natury fiskalnej i parafiskalnej, obficie nakładanych na polski sektor finansowy. Te zaś stanowią nie tylko konsekwencję implementacji postanowień unijnych dyrektyw czy europejskich standardów ochrony konsumenta, ale bywają coraz częściej uwarunkowane aktywnością ustawodawcy i legislatora na szczeblu krajowym.

STRONA 639 Z 1053