BZ WBK promuje bezpieczeństwo na polskich drogach
Czyni to razem z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Warszawie. W ramach projektu „Jak Jeździsz” w placówkach WORD promuje odpowiedzialne zachowania za kierownicą oraz kulturalną jazdę.
Czyni to razem z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Warszawie. W ramach projektu „Jak Jeździsz” w placówkach WORD promuje odpowiedzialne zachowania za kierownicą oraz kulturalną jazdę.
Od sierpnia br. Bank Zachodni WBK dołączył do grupy banków w Polsce, które oferują firmom e-Gwarancje, czyli gwarancje bankowe w formie elektronicznej. e-Gwarancja może zostać udostępniona klientowi w serwisie iBiznes24 lub przesłana do niego mailem a dodatkowo przekazana elektronicznie bezpośrednio do beneficjenta. Rozwiązanie skraca czas dostarczenia uzgodnionego zabezpieczenia do kontrahenta.
Z ankiety* przeprowadzonej wśród klientów korporacyjnych Banku Zachodniego WBK wynika, że aż 88% średnich i dużych polskich firm jest zainteresowanych pozadepozytowymi rozwiązaniami oszczędnościowo-inwestycyjnymi. 48% zapytanych wskazało, że z innych narzędzi chce korzystać równolegle do depozytów, podczas gdy 40% interesują tylko inne narzędzia.
Bank Zachodni WBK umożliwił swoim klientom korporacyjnym identyfikację za pomocą biometrii głosowej. To kolejne zaawansowane rozwiązanie technologiczne dla przedstawicieli dużych firm korzystających z usług BZ WBK i jedno z wielu wdrożonych w ostatnim czasie.
120 pracowników Banku Zachodniego WBK zebrało 4,3 tony produktów spożywczych. Dzięki akcji, realizowanej w 37 bankowych lokalizacjach, zebrano żywność, która trafiła do 1400 potrzebujących.
Obserwując znaczący wzrost zainteresowania usługami bankowymi wśród obywateli Ukrainy przebywającymi w Polsce, Bank Zachodni WBK postanowił uruchomić na infolinii obsługę w języku ukraińskim.
Z raportu Banku Zachodniego WBK i PI Research „Prognoza majątku – jak demografia zmieni aktywa Polaków” wynika, że jednym z największych wyzwań nadchodzącej rewolucji majątkowej będzie sukcesja w firmach rodzinnych.
Na wiosnę Bank Zachodni WBK oferuje kredyt gotówkowy na spłatę zobowiązań w innych bankach. Nowa kampania reklamowa „Zero ciążenia” ponownie nawiązuje do piłki nożnej, a w spotach bierze udział Łukasz Fabiański, Rafał Szałajko i… inni, zaskakujący bohaterowie. Emisja pierwszych spotów już 24 marca br.
Nasza strategia „Bank pierwszego wyboru dla polskich korporacji” w pierwszej fazie realizacji przyniosła bardzo dobre efekty.
– Nasza strategia „Bank pierwszego wyboru dla polskich korporacji” w pierwszej fazie realizacji przyniosła bardzo dobre efekty – mówi Michael McCarthy, Członek Zarządu Banku Zachodniego WBK. Teraz, po dwóch latach koncentracji na handlu zagranicznym oraz segmencie food&agri, bankowość biznesowa i korporacyjna trzeciego banku w Polsce ewoluuje w stronę podejścia sektorowego.
Wartość akredytyw importowych obsłużonych przez Bank Zachodni WBK w 2016 r. wyniosła niemal 1,2 mld zł, co według danych systemu SWIFT dało 19% udziału w rynku. Bank obsłużył 3,5 tys. akredytyw, przy czym liczba ta była aż o 1/5 wyższa niż w analogicznym okresie 2015 roku.
Bank Zachodni WBK pilotażowo wprowadził do wybranych oddziałów tzw. pętle indukcyjne dla klientów słabosłyszących, używających aparatów słuchowych. Udogodnienie to poprawi komfort rozmów prowadzonych z klientami z niepełnosprawnością słuchu, których w Polsce wg różnych szacunków jest około 1 miliona. Pętle indukcyjne są kolejnym rozwiązaniem wprowadzanym w programie „Obsługa bez barier”.
Bank Zachodni WBK piąty raz został zakwalifikowany do projektu RESPECT Index, który co roku wyłania firmy zarządzane w sposób odpowiedzialny i zrównoważony.
Jak wynika z badań¹, 88% Polaków uważa, że istotne jest edukowanie dzieci w zakresie finansów. Niestety, zaledwie 1/3 z nas robi to świadomie. Dlatego Bank Zachodni WBK uruchamia portal edukacyjny Finansiaki.pl, który ma za zadanie ułatwić rodzicom i nauczycielom wprowadzanie dzieci w świat pieniędzy i przedsiębiorczości. Portal zawiera materiały dla rodziców dzieci w wieku od 3 do 13 lat oraz nauczycieli szkół różnych szczebli, w tym także nauczycieli nauczania początkowego.
Polscy przedsiębiorcy są pod wieloma względami wyjątkowi. To co jest ich szczególnym wyróżnikiem to determinacja w prowadzeniu swoich biznesów i kreatywność w identyfikowaniu nowych okazji biznesowych. Czasem brakuje im jednak perspektywy zewnętrznej w ocenie ich problemów oraz kompleksowego wsparcia, w różnych aspektach prowadzenia działalności. My jako bank takie wsparcie oferujemy w ramach naszej strategii „Firmowe Ewolucje.
Wojciech Dembiński, menedżer ds. wsparcia sprzedaży w Banku Zachodnim WBK
Jak wynika z danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej, do października 2016 roku w Polsce zarejestrowano w KRS w tym roku ponad 43 tys. firm. To o 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku. Polscy przedsiębiorcy chętnie zakładają działalności, jednak często jest im trudno ominąć pewne bariery rozwojowe. Eksperci Banku Zachodniego WBK podkreślają, że choć firmy często zmagają się z zewnętrznymi trudnościami, jak skomplikowane przepisy prawno-podatkowe, nierzadko problemy tkwią wewnątrz. Z analizy działalności firm uczestniczących w II edycji programu „Firmowe Ewolucje”, która właśnie się zakończyła, wynika, że trudności może sprawiać: brak precyzyjnego planowania, potrzeba zwiększania sprzedaży oraz nieumiejętne delegowanie zadań.
Ruszył program Ambasadorzy Banku Zachodniego WBK dla studentów najlepszych polskich uczelni. Prowadzona w nowoczesnej formule inicjatywa ma włączyć młodych do bankowych projektów oraz promować BZ WBK w środowisku akademickim jako lidera bankowości w Polsce.
Michał Gajewski obejmuje dziś funkcję Prezesa Zarządu Banku Zachodniego WBK. Na to stanowisko Rada Nadzorcza Banku Zachodniego WBK powołała Pana Gajewskiego 16 maja br. informując jednocześnie, że formalnie obejmie stanowisko po uzyskaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego (co nastąpiło 9 sierpnia br.) oraz po wypełnieniu poprzednich zobowiązań zawodowych.
Od 17 listopada br. posiadacze kart płatniczych Banku Zachodniego WBK będą mogli korzystać z usługi Android Pay, umożliwiającej płacenie telefonem w sklepach i w aplikacjach. To kolejny sposób dokonywania płatności mobilnych, który udostępnia bank.
Do krajów LATAM trafia na razie jedynie nieco ponad 1 proc. polskiego eksportu. Przyczyna? Przez dłuższy czas Ameryka Łacińska nie miała tak intensywnej promocji w Polsce jak inne dalekie kierunki, a konkretne wsparcie dla przedsiębiorców w krajach latynoamerykańskich nie było dostępne na szeroką skalę. Teraz Ministerstwo Rozwoju wpisało Meksyk na listę 5 perspektywicznych pozaeuropejskich kierunków dla polskich firm. Bank Zachodni WBK wskazuje też na inne kraje Ameryki Łacińskiej, w tym przede wszystkim na Chile i Brazylię.
W Poznaniu rusza Digital Lab – specjalne centrum multimedialne, które ma być sercem rozwoju usług multikanałowych Banku Zachodniego WBK. Będą tu projektowane i testowane nowe funkcje aplikacji BZWBK24 mobile i BZWBK24 internet. Tu również bank będzie rozwijać cyfrowe kompetencje pracowników odpowiedzialnych za obsługę klienta we wszystkich kanałach kontaktu. W Banku Zachodnim WBK aż 90 proc. interakcji z klientami odbywa się poza oddziałami, co jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii multikanałowej obsługi.
3 października rusza nowa kampania Banku Zachodniego WBK. Po sukcesie akcji #12zawodnik, organizowanej w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2016, bank ponownie postawił na najpopularniejszą dyscyplinę sportową w swojej komunikacji marketingowej. Tym razem obok Mateusza Borka zobaczymy bramkarza polskiej reprezentacji – Łukasza Fabiańskiego. Pierwsza odsłona kampanii dotyczyć będzie Konta Godnego Polecenia.
Z pierwszej edycji raportu „BZ WBK Monitor: MŚP teraz i w przyszłości” przygotowanego przez TNS Polska na zlecenie Banku Zachodniego WBK wynika, że 43 proc. przedstawicieli firm ocenia kondycję swojego przedsiębiorstwa dobrze lub bardzo dobrze, 38 proc. średnio, a tylko 17 proc. źle. Najgorsze nastroje panują w mikrofirmach, wśród których 20 proc. wskazuje, że sytuacja firmy jest zła lub bardzo zła, podczas gdy w małych i średnich podmiotach ten odsetek jest ponad dwukrotnie niższy i wynosi odpowiednio 8 i 6 proc. Mniej optymistyczne niż ocena sytuacji bieżącej są prognozy na przyszłość. Choć połowa przedstawicieli MŚP oczekuje, że sytuacja w ich branży będzie stabilna, już tylko co piąty liczy na poprawę, podobnie co piąty boi się jej pogorszenia.
Pliki banknotów przechowywanych w portfelu lub w kieszeniach powoli odchodzą do przeszłości. Teraz wyjeżdżając na wakacje zabieramy ze sobą najczęściej kartę płatniczą lub smartfon z aplikacją banku. Prosto, wygodnie i bezpiecznie, ale tylko pod warunkiem, że zachowamy niezbędne środki ostrożności. Eksperci Banku Zachodniego WBK wybrali przykładowe nieprzyjemne zdarzenia, które mogą przydarzyć się urlopowiczowi, i przygotowali kilka rad, jak postępować w takich sytuacjach. Bo warto mieć świadomość, że phishing nie ma nic wspólnego z łowieniem ryb, a skimming z jazdą na nartach.
TeleKlik – to nowa usługa Banku Zachodniego WBK, dzięki której klienci indywidualni mogą teraz składać wnioski o produkty kredytowe przez Infolinię, kończąc proces podpisaniem umowy online. Integracja obsługi w dwóch kanałach kontaktu z bankiem daje klientowi kolejną możliwość uzyskania kredytu całkowicie zdalnie. Kontakt telefoniczny z doradcą pozwala na przygotowanie indywidualnie dopasowanej oferty bez konieczności wizyty w oddziale banku.
W 2014 r. światowy rynek opakowań był warty 812 mld USD. Polska Izba Opakowań (PIO) szacuje udział naszego kraju w tej wartości na ok. 1,3 proc. Jednak rosnące PKB i zamożność polskiego społeczeństwa, podobnie jak popyt zagraniczny, są dla rodzimych producentów realną szansą na „ugryzienie” dużo większego kawałka rynkowego tortu. Eksperci Banku Zachodniego WBK przewidują, że do 2018 r. polski sektor opakowań może urosnąć nawet o 20 proc., co będzie w dużej mierze zasługą eksportu oraz innowacji.
Bank Zachodni WBK udostępnił swoim klientom firmowym Santander Trade Network. Ta międzynarodowa platforma umożliwia przedsiębiorstwom prowadzącym działalność zagraniczną znalezienie w wybranych krajach sprawdzonych partnerów biznesowych oraz korzystanie z ich usług na preferencyjnych warunkach.
Motoryzacja jest jedną z branż, które w największym stopniu przyczyniają się do wzrostu polskiego PKB oraz eksportu. Taka sytuacja jest wynikiem aktywności nie tylko międzynarodowych koncernów, ale również polskich producentów, którzy zagospodarowali konkretne nisze. Z rankingu „TOP30 największych producentów z branży motoryzacyjnej z większościowym polskim kapitałem” przygotowanego przez Bank Zachodni WBK we współpracy z Polską Izbą Motoryzacji i Bisnode Polska, wynika, że polską specjalnością obok wytwarzania części i podzespołów samochodowych jest produkcja naczep, przyczep i zabudów do samochodów ciężarowych oraz produkcja autobusów i pojazdów specjalnych.
Sektor małych i średnich przedsiębiorstw, zatrudniających od 10 do 249 pracowników, jest w Polsce dużo mniejszy niż w innych państwach unijnych. W naszym kraju na 1000 mieszkańców przypadają niespełna 2 firmy. Jest to najniższy wskaźnik w całej UE – wynika z raportu „Małe i średnie firmy w Polsce – bariery i rozwój” przygotowanego przez PI Research na zlecenie Banku Zachodniego WBK. Najwięcej MŚP zarejestrowanych jest w Wielkopolsce, Małopolsce, na Śląsku i Mazowszu.
Portugalia jest piłkarskim mistrzem Europy, pięknym kierunkiem urlopowym, ale również atrakcyjnym rynkiem zbytu dla polskich firm. Wg ekonomistów Banku Zachodniego WBK nasz eksport do tego kraju – choć na razie niewielki – do 2018 r. może wzrosnąć nawet o 30 proc.! Polskie produkty mają szansę podbić serca portugalskich odbiorców m.in. na fali sukcesów w Hiszpanii.