Autor: Artykuł partnerski

mężczyzna przy laptopie, dłonie na klawiaturze, z ekranu wynurza się wirtualny model AI
Technologie i innowacje

Era deepfake’ów: czy procesy KYC nadążają za rozwojem AI?

Każdy z nas pamięta początki bankowości online w Polsce – kurierów z dokumentami, podpisywanie papierów w drzwiach, udostępnianie ksero dowodu i oczekiwanie na otwarcie konta. Niewiele osób zdawało sobie wtedy sprawę, jak cennym towarem są dane osobowe i z jakimi konsekwencjami wiązało się oddanie ich w przypadkowe ręce. Dziś jesteśmy świadkami kolejnego boomu technologicznego. Usługi coraz szybciej przenoszą się w sferę online, a to, co kiedyś wymagało wizyt w placówce czy wizyty kuriera, teraz załatwiamy paroma kliknięciami. Powstają nowe technologie, które mają ułatwić nam życie, ale przez to pojawia się też coraz więcej nowych zagrożeń. W związku z tym przed podmiotami operującymi danymi osobowymi stawiane są coraz bardziej złożone wymagania i regulacje, ale czy to sprawia, że ich klienci są bezpieczni?

Canon i-SENSYS MF754Cdw
Technologie i innowacje

Testujemy drukarkę Canon i-SENSYS MF754Cdw

Choć od wielu lat mówi się o „biurze bez papieru” to z różnych względów – w tym tych związanych z obowiązującymi przepisami – w bankach nadal drukarka stanowi niezbędny element wyposażenia. Kolorowe drukarki laserowe wykorzystuje się też często do szybkiego wydruku profesjonalnie wyglądających materiałów reklamowych. Dzięki firmie Canon Polska mieliśmy możliwość praktycznego sprawdzenia nowoczesnej kolorowej drukarki laserowej z rodziny „i-SENSYS”. A dokładnie – trafił do nas model Canon i-SENSYS MF754Cdw przeznaczony do pracy w małych i średnich biurach. Poniżej przedstawiamy nasze wrażenia z codziennej obsługi urządzenia, również pod względem funkcji zwiększających bezpieczeństwo, ważnych z punktu widzenia choćby lokalnego oddziału banku.

grafika, Bank Spółdzielczy w Gostyninie dołącza do grona instytucji korzystających z CPDNet oferowanego przez SoftNet
Bankowość spółdzielcza

Bank Spółdzielczy w Gostyninie dołącza do grona instytucji korzystających z CPDNet oferowanego przez SoftNet

Bank Spółdzielczy w Gostyninie zakończył pomyślnie migrację do Centrum Przetwarzania Danych (CPDNet) oferowanego przez firmę SoftNet. Jest to 78. bank, który zdecydował się na migrację do CPD. SoftNet obsługuje obecnie szeroką gamę instytucji z sektora finansowego, dostarczając nowoczesne rozwiązania, które zwiększają bezpieczeństwo danych, poprawiają efektywność operacyjną oraz wspierają rozwój technologiczny.

Wojciech Werochowski, dyrektor Visa Consulting & Analytics w Polsce.
Gospodarka

Visa: polskie małe i średnie firmy liczą na wsparcie banków w rozwoju

Najnowsze badanie Visa Consulting & Analytics (VCA) pokazuje, że najważniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze konta firmowego są: dostęp do szybkich przelewów krajowych i zagranicznych, dostęp do konta bankowego i pieniędzy z każdego zakątka świata, dostęp do cyfrowych podpisów i dokumentów oraz cyfrowy kontakt z instytucjami publicznymi [1]. Życie przedsiębiorców ułatwiłyby także szybkie i łatwe pożyczki, możliwość korzystania z odroczonych płatności oraz nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

grafika, Jak nowoczesny CMS uwalnia marketing bankowy spod kontroli IT i zwiększa efektywność?
Technologie i innowacje

Jak nowoczesny CMS uwalnia marketing bankowy spod kontroli IT i zwiększa efektywność?

Według raportu Deloitte „Digital Banking Maturity 2024” najbardziej zaawansowane cyfrowo banki inwestują w narzędzia pozwalające na autonomiczne zarządzanie treściami przez działy marketingu. Niestety, w Polsce wiele instytucji finansowych wciąż pozostaje zależnych od działu IT w tym zakresie. W praktyce oznacza to dłuższy czas wdrażania kampanii oraz ograniczenia w testowaniu nowych rozwiązań.

grafika, co-pilot AI, e-Point SA
Technologie i innowacje

Jak co-piloty AI wspierają banki w akwizycji nowych klientów

Współczesne banki działają w dynamicznym środowisku, gdzie oczekiwania klientów w zakresie personalizacji usług i szybkości obsługi stale rosną. Tradycyjne metody pozyskiwania klientów stają się niewystarczające, a konkurencja ze strony zarówno dużych instytucji finansowych, jak i fintechów, wymusza wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. Jednym z nich są co-piloty AI – inteligentne systemy wspierające banki na każdym etapie kontaktu z klientem.

Eximail, grafika
Technologie i innowacje

Eximail – mailbox do komunikacji z klientami banku

Wysoki poziom obsługi klienta to klucz do sukcesu w sektorze bankowym. Jednym z najważniejszych kanałów kontaktu w tym obszarze stają się aplikacje mobilne, z których na koniec III kwartału 2024 roku korzystało w Polsce aż 23 miliony użytkowników[1]. To właśnie dlatego mailbox do komunikacji z klientami banku w aplikacji mobilnej zyskuje na znaczeniu – zwiększa bezpieczeństwo, redukuje koszty i usprawnia wymianę informacji. Zobacz jak Eximail pomaga rozwiązywać wyzwania związane z pocztą mobilną dla banków.

Technologie i innowacje

Nowa generacja rozwiązań dla biznesu bankowego

Platformy Low-Code Development zdobywają coraz większą popularność wśród instytucji finansowych na świecie. Zaawansowany system tej klasy powinien dostarczać przyjazne narzędzia IT, które umożliwiają graficzne projektowanie i implementowanie nawet najbardziej złożonych procesów biznesowych. Dzięki nim osoby bez wykształcenia informatycznego mogą w krótkim czasie przygotowywać rozwiązania automatyzujące procesy biznesowe.

STRONA 1 Z 1