Aplikacja mobilna eurobanku – nr 1 na polskim rynku bankowych aplikacji mobilnych

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

eurobank.250xeurobank zaledwie w 2 miesiące po wprowadzeniu aplikacji zajął pierwsze miejsce w rankingu "Kieszonkowych aplikacji bankowych 2013". O zwycięstwie przesądziły najwyższe noty w ocenach internautów i ekspertów.

Raport miał na celu wyłonienie najbardziej przyjaznej dla użytkownika aplikacji bankowej w systemie Android. W rankingu Symetrii z dnia 5 listopada 2013r. uwzględniono takie kategorie jak użyteczność, funkcjonalność oraz oceny użytkowników zaczerpnięte bezpośrednio z Google Play.

9 000 zmian

Prace nad projektem aplikacji mobilnej eurobanku trwały kilka miesięcy. Od chwili prezentacji pierwszych widoków naniesiono ponad 9 000 zmian, przygotowano ponad 400 widoków, 2319 plików, 8,54 GB danych, 12 animacji, 87 opisów i uwag. – Wysokie oczekiwania banku względem funkcjonalności, niestandardowy wygląd aplikacji oraz zapewnienie najwyższego bezpieczeństwa bankowości mobilnej sprawiły, że był to najtrudniejszy projekt jaki do tej pory realizowaliśmy. Tym bardziej cieszymy się z uznania klientów jak i ekspertów – mówi Patryk Brożek, prezes firmy Mobter, odpowiedzialnej za przygotowanie aplikacji.

– Kluczowy dla eurobanku był design aplikacji – minimalistyczny, przejrzysty, atrakcyjny graficznie, ale zapewniający jednocześnie wysoką użyteczność i łatwość wykonywania podstawowych operacji – dodaje Michał Galubiński, główny designer aplikacji.

Poza standardem

Aplikacja mobilna eurobanku poza podstawowymi funkcjami posiada również parę nietypowych rozwiązań. Jedną z nich są powiadomienia mobilne – usługa, której nie stosuje jeszcze żaden bank na polskim rynku. Klient na bieżąco jest informowany o zmianach na swoim koncie, które pojawiają się w formie notyfikacji na smartfonie. Użytkownicy telefonów z systemem Android mogą skorzystać również z widgeta na pulpicie, pokazującego aktualny stan konta i opcjonalnie 3 ostatnie operacje. Ciekawym rozwiązaniem jest również prezentacja zrealizowanych transakcji, wpływów i wydatków. Dzięki przedstawieniu ich na osi czasu, klient szybko dostrzega kluczowe informacje i w razie potrzeby uzupełnia je o szczegóły.

W rękach Internautów

Od momentu udostępnienia aplikacji mobilnej klientom, bank zdecydował się na silną promocję. Poza kampanią telewizyjną z Piotrem Adamczykiem, zaprosił do współpracy liderów opinii w mediach społecznościowych. Efektem testowania aplikacji przez blogerów jest szereg artykułów oraz filmy, pokazujące, że bank w telefonie przydaje się każdemu, bez względu na styl życia. Ocenę aplikacji kontynuowali również Internauci, którzy mieli okazję ją przetestować, a następnie zaproponować swoje rozwiązania i propozycje usprawnień w konkursie na Facebooku.

Źródło: Euro Bank SA