Analiza danych jest ważna dla 65 proc. firm

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

analiza.04.400x267Wyniki, które pochodzą z badania opublikowanego przez BSA | The Software Alliance pokazują, że narzędzia analizy danych stały się katalizatorami innowacji i wzrostu małych, średnich oraz dużych firm w Europie.

Kluczowe wnioski, które płyną z badania:

– Prawie dwie trzecie kadry kierowniczej w Europie (65 proc.) twierdzi, że analiza danych jest ważna dla ich przedsiębiorstw. Przy czym wśród osób zajmujących kierownicze stanowiska w małych firmach (zatrudniających do 50 pracowników) tego typu opinię podziela 62 proc., w firmach średniej wielkości (zatrudniających 51-500 pracowników) – 79 proc., a w dużych firmach (ponad 500 pracowników) – 82 proc.

– Analiza danych przyczynia się do tworzenia nowych miejsc pracy. 58 proc. osób zajmujących kierownicze stanowiska w Europie twierdzi, że analiza danych jest ważna dla firm przy planowaniu zatrudniania pracowników.

– Analiza danych pomaga firmom lepiej zrozumieć i spełniać potrzeby klientów. 80 proc. osób zajmujących kierownicze stanowiska w Europie twierdzi, że analiza danych jest ważna dla planów ich przedsiębiorstw, pomagając przy wychodzeniu naprzeciw potrzebom konsumentów. Jednocześnie 72 proc. dodaje, że analiza danych jest także ważna w perspektywie planów dotyczących tworzenia nowych produktów lub usług.

– Analiza danych rozwinie się znacząco w ciągu najbliższych 5 lat. 24 proc. osób, zajmujących kierownicze stanowiska w Europie ocenia, że w ostatnim roku rozwój ich firmy w co najmniej 10 proc. powiązany był z analizą danych. Jeszcze więcej respondentów (43 proc.) twierdzi, że ten wpływ będzie widoczny w najbliższych 5 latach.

Badanie zostało przeprowadzone przez Ipsos Public Affairs wśród 1,500 osób zajmujących kierownicze stanowiska w 10 krajach europejskich oraz Stanach Zjednoczonych.

Marcin Złoch