Amazon Prime dostępny w Polsce; Allegro ma się czego bać?
Członkowie Amazon Prime mogą korzystać z nielimitowanych, darmowych dostaw produktów oznaczonych logo Prime do domu, paczkomatów lub punktów odbioru, bez minimalnej wartości zamówienia. Program obejmuje także dostęp do nagradzanych filmów i seriali Prime Video, darmowe gry PC i comiesięczną subskrypcję kanału Twitch na Prime Gaming.
Darmowy okres próbny
Klienci mogą dołączyć do Amazon Prime, rejestrując się na darmowy, 30-dniowy okres próbny. Po jego zakończeniu Prime kosztuje 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.
Czytaj także: Amazon rozwija bazę w Polsce, zatrudni kolejne 650 osób do końca roku >>>
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak polscy klienci przyjęli uruchomiony na początku tego roku serwis Amazon. pl. Wprowadzając Amazon Prime do Polski, możemy zaoferować darmową dostawę nawet następnego dnia, dostęp do nagradzanych filmów i seriali, a także gier komputerowych i o wiele więcej” – powiedział cytowany w komunikacie prasowym dyrektor generalny Amazon. pl Mourad Taoufiki.
Wprowadzenie oferty Amazon Prime zwiększy konkurencję na rynku e-commerce, kurs Allegro spada
Zdaniem analityków, wprowadzenie oferty Prime Amazon w Polsce we wtorek to element zwiększający konkurencję na rynku e-commerce w Polsce. Udziały w rynku i marża EBITDA Allegro mogą być pod presją. Kurs Allegro spada o godz. 10.05 o 3,55 proc.
Paweł Szpigiel z BM mBanku ocenia wprowadzenie oferty Amazon Prime zdecydowanie negatywnie dla Allegro.
Jak pisaliśmy wcześniej, nie należy oczekiwać że Amazon złożył broń w Polsce. De facto, oferta Amazon Prime jest bardzo korzystna.
„Za 49 zł rocznie mamy darmową przesyłkę i zwroty, a także dostęp do serwisu VOD i gier. Oferta jest naprawdę konkurencyjna i, moim zdaniem, zachęci szerokie grono użytkowników do skorzystania z usług Amazon. Oczekujemy dalszej presji na market share i na marże EBITDA w Allegro” – powiedział Szpigiel.
Nieco mniej pesymistyczny jest Konrad Księżopolski, analityk Haitong Banku.
„Oczywiście jest to kolejny element zwiększający atrakcyjność oferty Amazona w Polsce, a co za tym idzie kolejny element zwiększający konkurencję na rynku. Natomiast Amazon Prime jest podobnie wycenianym programem jak Allegro Smart, więc z punktu widzenia cenowego nie jest to oferta mocno zagrażająca. Wydaję mi się, że w tym momencie ważniejsza może być szerokość oferty Allegro vs Amazon oraz ceny sprzedawanych produktów. Jeśli Amazon będzie mieć w ofercie produkty, których nie ma Allegro i te produkty będą dodatkowo w atrakcyjnych cenach, to to może być czynnikiem składającym konsumentów do zmiany platform. Natomiast, jeśli szerokość oferty pozostanie podobna i podobne ceny produktów, to za bardzo nie widzę powodu dla którego konsumenci mieliby masowo przechodzić do Amazona, jeśli ten consumer experience w Allegro jest cały czas na wysokim poziomie” – powiedział Księżopolski.