Allianz Partners dynamicznie rośnie dzięki odbiciu w branży turystycznej
W porównaniu z rokiem 2021 Allianz Partners osiągnęło wzrosty we wszystkich obszarach działalności:
- W obszarze podróży nastąpił największy wzrost dzięki ożywieniu turystycznemu w USA i zwiększonemu zainteresowaniu podróżami na całym świecie w związku ze zniesieniem ograniczeń.
- Silny wzrost w obszarze mobilności był napędzany głównie przez rynki w Wielkiej Brytanii i Chinach.
- Bardzo dobre wyniki w obszarze zdrowia to zasługa tradycyjnego segmentu międzynarodowych prywatnych ubezpieczeń medycznych, które nadal są rozwijane dzięki partnerstwu z Aetna International.
Czytaj także: Marsh Global Insurance Market Index: ceny cyberpolis nadal umiarkowanie rosną
Szczegółowe wyniki
Obszar ubezpieczeń podróżnych wzrósł r/r o 80%, osiągając 3,053 mld euro przychodów w 2022 roku.
- Wzrost był napędzany ożywieniem w sektorze turystycznym i rosnącym popytem na ochronę podróżnych, ponieważ większość krajów otworzyła granice i zniosła restrykcje pandemiczne. Najszybciej rósł rynek w Ameryce Północnej a w szczególności USA, gdzie ruch generowały linie lotnicze i branża eventowa.
- Zwiększony popyt na całym świecie przyczynił się do osiągnięcia dobrych wyników na wszystkich rynkach i regionach. Wzrosty były widoczne zarówno wśród dotychczasowych, jak i nowych klientów, w tym firm z branży e-commerce oraz w bankowości i liniach lotniczych.
W obszarze assistance i mobilności Allianz Partners osiągnęło 2,610 mld euro przychodów (+5% w porównaniu z 2021 r.)
- niewielki spadek przychodów w usługach pomocy drogowej był spowodowany utratą dużego klienta. Straty te zostały zrekompensowane przez wzrost organiczny i nowy biznes.
- W porównaniu z rokiem 2021 na wyniki ubezpieczeń nieruchomości w Hiszpanii i Francji znacząco wpłynęły trudne warunki rynkowe i niekorzystne zjawiska atmosferyczne. Zostało to jednak zrekompensowane przez wzrosty w Niemczech, Austrii, Czechach i Australii. Z kolei dobre wskaźniki wzrostu w obszarze Easy Living zanotowały rynki w Niemczech, Szwajcarii i Austrii.
- Obszar mobilności osiągnął doskonałe wyniki. Pomimo trudnej sytuacji rynkowej mocne wzrosty odnotowano w Wielkiej Brytanii, Francji, Chinach i Hong Kongu, a także w obszarze korporacyjnych ubezpieczeń motoryzacyjnych (flota/ nowa mobilność).
Czytaj także: Kongres PIU: ile rynku, ile regulacji dla dobra klienta sektora ubezpieczeniowego?
Działalność w zakresie ochrony zdrowia wzrosła o +25,7%, generując przychody w wysokości 2,384 mld euro.
- Do tych wyników przyczyniły się międzynarodowe prywatne ubezpieczenia medyczne charakteryzujące się silnym wzrostem i utrzymaniem klientów w ranach usług repatriacyjnych.
- Pozostałe przychody to efekt partnerstwa z Aetna International i silnego wzrostu w międzynarodowych ubezpieczeń studenckich po ponownym otwarciu granic Australii.
Kanały sprzedaży bezpośredniej Allianz Partners osiągnęły 334 mln euro przychodów, co przełożyło się na wzrost r/r na poziomie 78%.
- Kampanie marketingowe ukierunkowane na pobudzenie rynku turystycznego po pandemii COVID były kluczowym czynnikiem napędzającym wyniki przede wszystkim w USA, Australii, Niemczech i Brazylii.
We wszystkich regionach rok do roku odnotowane zostały wzrosty w każdym obszarze biznesowym. Ameryka Północna rosła najszybciej, napędzana przez silny popyt na podróże w USA, natomiast wyniki w regionie Azji i Pacyfiku (APAC) był konsekwencją otwarcia granic Australii i Nowej Zelandii. Europa Zachodnia i Ameryka Łacińska swoje wyniki zawdzięczają głównie klientom z Wielkiej Brytanii i z kolei w Europie Północno-Środkowej i Wschodniej największy wpływ na wyniki mieli Niemcy. Wszędzie natomiast pomogło zniesienie obostrzeń związanych z pandemią.
Allianz Partners stawia na pomoc w nowym, cyfrowym świecie
Tomas Kunzmann, dyrektor generalny Allianz Partners, podsumował:
„Te rekordowe wyniki świadczą o sukcesie i potwierdzają nasze globalne podejście, które kontynuujemy do osiągnięcia celu, czyli bycia nr 1 w obszarze ubezpieczeń i pomocy w nowym, cyfrowym świecie. Na ten sukces złożyła się ciężka praca całego zespołu Allianz Partners, dzięki którym święty spokój naszych klientów jest zawsze na wyciągnięcie ręki.
Opierając się na zaufaniu naszych partnerów i klientów przewiduję w przyszłości dalszy wzrost i doskonałe wyniki we wszystkich obszarach biznesowych. Poprzez kontynuację naszej transformacji biznesowej i uruchomienie platform ekosystemowych oferujących usługi cyfrowe wykraczające poza tradycyjne ubezpieczenia, zapewnimy sobie pozycję lidera na dłużej niż tylko w 2023 roku” – dodaje Tomas Kunzmann.