Alior Bank ze względu na koronawirusa przyspiesza wdrożenie FOTO ID. Zdalna obsługa klientów to priorytet

Alior Bank ze względu na koronawirusa przyspiesza wdrożenie FOTO ID. Zdalna obsługa klientów to priorytet
Alior Bank - Logo (źródło: Alior Bank)
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Alior Bank wdrożył nową metodę weryfikacji tożsamości klientów bez konieczności wizyty w oddziale. FOTO ID jest autorskim rozwiązaniem zespołu banku. To technologia, która otwiera nowe możliwości sprzedaży w kanałach zdalnych.
.@AliorBankSA wdrożył nową metodę weryfikacji tożsamości klientów bez konieczności wizyty w oddziale #AliorBank #koronawirus #COVID19 #koronawiruspolska

Procedurę FOTO ID bank wykorzystuje w relacjach z klientami, którzy posiadają telefon komórkowy z dostępem do Internetu. Osoba, która wyrazi zgodę na weryfikację w tym procesie, otrzyma na swój numer telefonu jednorazowy link. Podczas rozmowy telefonicznej pracownik banku przekaże jej kod autoryzacyjny. W kolejnych krokach klient wykonuje zdjęcia dowodu osobistego oraz nagrywa film wykonując kilka losowo dobranych przez system poleceń. Dzięki temu bank może sprawdzić dokument tożsamości i potwierdzić, że klient wykonuje identyfikację samodzielnie i świadomie.

Czytaj także: Alior Bank: obniżka stóp procentowych spowoduje spadek wyniku netto grupy o 27 – 35 mln zł kwartalnie >>>

– Nad wprowadzeniem procesu FOTO ID pracowaliśmy od kilku miesięcy – to autorskie rozwiązanie zaprojektowane i wdrożone przez naszych pracowników. W ostatnich tygodniach, w obliczu szybko zmieniającej się sytuacji, przyspieszyliśmy wprowadzanie tego rozwiązania do obsługi naszych klientów. W efekcie w ciągu kilku godzin od uruchomienia skorzystało z niego kilkudziesięciu klientów – podkreśla Marcin Jaszczuk, wiceprezes Alior Banku odpowiadający za segment klienta indywidualnego. – Widzimy potencjał tego rozwiązania w już istniejących procesach, takich jak na przykład uproszczony proces kredytowy, który wykorzystuje możliwości otwartej bankowości, a także w tych, które planujemy wdrożyć w drugim kwartale 2020 roku, np. w digital onboardingu – dodaje Marcin Jaszczuk.

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o pandemii koronawirusa >>>

Dzięki metodzie FOTO ID znacznie przyspieszyła weryfikacja tożsamości

Dzięki metodzie FOTO ID znacznie przyspieszyła weryfikacja tożsamości – cały proces zajmuje nie więcej niż 5 minut. Jednocześnie, rozwiązanie jest intuicyjne i nie wymaga wysokich kompetencji cyfrowych. To przykład technologii, która poprawia doświadczenia klientów (UX). Jest to zgodne nową strategią Alior Banku „Więcej niż bank”, która wskazuje wygodę jako jeden z kluczowych czynników budowania lojalności obecnych, jak również pozyskiwania nowych klientów. Dalszy rozwój Alior Banku jest bezpośrednio związany z nowymi technologiami. Plan na najbliższe trzy lata zakłada szybkie tempo wdrażania innowacyjnych rozwiązań zarówno we współpracy z partnerami technologicznymi, fintechami, jak i poprzez samodzielne tworzenie rozwiązań upraszczających procesy w banku.

Źródło: Alior Bank